Konstutställning

Idag gick jag till kommunbiblioteket för att låna en bok som vi inte har på skolbiblioteket.
 
Då kom jag på att de har en konstutställning som jag inte hade sett med roliga gubbar av Lasse Carlsson. 
 
Han har gjort massor av skrotgubbar. Det var små historier om dem också, men jag hann inte läsa så många, för jag ville prata med en kompis som jobbar på cafét, som jag inte sett på länge. 
 
900608. Avslutning ja. Kunde ha blivit bättre kan man säga. Ingrid och Göran kom inte för de var så sura på vår klass som vandaliserat detras trädgård och skrivit fula plakat. Vi fick betygen av rektorn. 
 
(Avslutningen i nian blev inte så kul...) 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilka coola gubbar! Du får gå tillbaks och läsa historierna lite mer och samtidigt passa på att besöka caféet igen. Ja, och prata med kompisen också såklart :-D

Hmm... Jag kan ha en viss förståelse för att Ingrid och Göran var sura...

Svar: Jag ska verkligen försöka träffa väninnan snart, hon ska skaffa valp och den vill jag ju också träffa! :-) Det var jättetrist att det blev så på avslutningen, jag är lärarbarn och känner lärarna privat och de var riktigt ledsna. Onödigt av mina dumma klasskompisar!
Ylva

2020-06-09 @ 10:40:44
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilken rolig konstutställning. Verkligen häftiga gubbar. Riktigt kreativt :)

Kram

Svar: Ja, han har verkligen en massa kul idéer med roliga gubbar! Kram!
Ylva

2020-06-09 @ 14:33:58
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: znogge

Alltid trevligt med en liten utställning :D

Svar: Ja, det är ju en sak man faktiskt kan gå på när all kultur annars är inställd.
Ylva

2020-06-09 @ 14:47:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Emma Engström

Men vad roligt med en utställning, lite kul att vara med på och se ändå! 😍

Svar: Det är en kul utställning och jag kanske ska gå dit och läsa alla texterna när jag lämnar tillbaka boken. :-)
Ylva

2020-06-09 @ 18:25:00
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0