Målarfärg och massage

Idag fick jag en chock när jag blev ivägskickad för att köpa fasadfärg. Det blev en hink med tre liter som kostade nästan 800 kr! Innan har jag mest handlat falu rödfärg billigt på Rusta. 
 
Det pratas om att jag ska upp på byggställning och måla, men det försöker jag förhandla bort. 
 
Idag har jag varit på entimmes helkroppsmassage, det var skönt! Jag hade en rabattkupong på den salongen, annars brukar jag bara boka halvtimme, rygg. 
 
Maken skickade en bild på kycklingen som lärt sig hoppa upp på en pinne och gömma sig under mamma. 
 
Ur dagboken 900604: Idag åkte vi till Ljustern och hade volleyavslutning. Vi spelade volleyboll på en sandplan. När vi skulle tillbaka till stationen började det spöregna. 

Kommentarer
Postat av: Emma Engström

Det är sjukt vad färg kostar mycket?! Tänkt på det själv när vi behövt köpa färg, sinnes :'D <3

Svar: Helt vansinnigt! Tur att det är ett tegelhus och att vi inte behöver måla hela...
Ylva

2020-06-04 @ 21:21:58
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Znogge

Bra färg kostar och man får vad man betalar för skulle jag vilja säga.

Så lyxigt med en timmes massage!

Svar: Jag fattar att det kostar när man måste bryta en färg, men annars hade vi inte behövt superkvalitet på de brädorna... Det var underbart med massage och för en gångs skull välförtjänt för den här kroppen som inte brukar jobba så mycket. :-)
Ylva

2020-06-04 @ 21:26:30
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Fasen vad dyrt! Här har vi tegelfasad som verkar hålla bra. Sen behöver inte jag förhandla bort nåt heller när det kommer till fasaden, den är föreningens ansvar :-)
Vilken duktig hoppkyckling! :-)

Tillbaka till stationen? Där kom förklaringen till den konstiga avgångstiden :-D

Svar: Vi har också tegel men så ska det vara några brädor högst upp vid taket i samma färg som huset och då blev det dyrt när de måste bryta en särskild gul färg... Ja, den studsar omkring, den lille! Jag vet inte om det var buss eller tåg vi åkte till Säter, men tiden blev mer rimlig än med bil! :-)
Ylva

2020-06-05 @ 10:51:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Man betalar ju hellre för massage än färg... fast färgen glädjer väl längre :)

Svar: Ja, det var roligare att betala för massage och något jag förtjänade efter en vecka med mycket släpande av böcker och takpannor. :-)
Ylva

2020-06-05 @ 19:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0