Nyinvigd skatepark

Vi har fått en skatepark i Ljungby som de har pratat om i tio år! 
 
Så här såg det ut den 3 februari. 
 
Nu är den äntligen färdig för alla som väntat. Jag fattar inte riktigt hur det kan ta så lång tid att bygga, men nu får den nog vara här ett tag. När jag flyttade hit -99 fanns det en träramp, men jag tror att de rev den för att den gick sönder och sedan dess har skejtarna inte haft någon plats som är tänkt att skejta på. 
 
Det var även dags för oss att byta ut isoleringen under taket. Där dök det upp sådana här små lappar från femtiotalet!
 
Ur dagboken 900611: När vi satt och väntade på planet kom det en grabb och satte sig bredvid mig med handen precis bredvid mig så jag nästan satt på den. Sedan fick han spasmerryck i handen. Lårmassage...
 
Ett tidigt fall av vikingasjukan?...

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Snabba byggryck där i Ljungby... När får vi se dig i den där skateparken? Åkandes, alltså :-)

Kul med såna där fynd! När vi renoverade i Norrköping dök det upp tidningssidor från 1926 bakom dom gamla tapeterna :-)

Eller så var det bara ett helt vanligt fall av tafsande...

Svar: Jag tror inte att vi kommer att se mig skejtande där, möjligen inlines, men jag åker helst på platten. Där de har byggt parken kom jag åkande en gång förresten när ett helt fotbollslag skulle korsa min väg och jag skrek "jag kan inte bromsa" så de fick stanna... Hehe... Jättekul med gamla tidningspapper i väggarna! :-)
Ylva

2020-06-12 @ 10:52:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Bättre sent än aldrig brukar man väl säga...
Vilket roligt fynd! Bra att ni hittade den om ni vill reklamera ;-)

Svar: Ja, precis, jag trodde inte att det är så många som skejtar längre, men det är fullt med kickbikes och allt möjligt. :-) Det är samma märke på isoleringen nu, men de har bytt namn. :-)
Ylva

2020-06-12 @ 14:11:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad bra att dom fick till den där skateparken äntligen :)
Roligt att hitta gamla lappar. Man vet aldrig, ni kanske hittar något riktigt värdefullt :)

Kram

Svar: Haha! Ja, man kan hitta allt möjligt! I väggarna i stugan har vi hittat en snusdosa i näver och en ask som innehållit kondomer... :-) Kram!
Ylva

2020-06-12 @ 15:45:08
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Ibland blir man verkligen fundersam när det tar så lång tid med allt byggarbete osv! Det var på tiden nu efter tio år haha :'D Ha en jättebra kväll! <3

Svar: Ja, man tycker ju att de gräver överallt! Kul för dem som var barn när de började planera parken och fortfarande åker. :-)
Ylva

2020-06-12 @ 17:30:21
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Hilma Eklund

Åh vad kul med skatepark! Något jag verkligen är sugen på att testa hihi ☺️ Verkar kul!
Hoppas du får en skön helg, kram! ❤️

Svar: Oj, jag skulle slå ihjäl mig!... Men kul för dem som kan åka. :-) Trevlig helg till dig med!
Ylva

2020-06-12 @ 19:13:32
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0