Outfit och studentsång

Idag tyckte jag att jag hade tänkt igenom mina kläder.
 
Om man är för gammal och för rund för att bära magtröjor får man ha linne under. 
 
Men så drog jag på mig regnkläder och blev ett mönstermonster! Jag brukar aldrig kombinera rött och rosa men det råkade det bli med min röda tribaltröja och gråa regnkappa med rosa prickar...
 
Mina ögonfransar och -bryn har blivit trist bleka (och oj, vad jag selfieskelar!). 
 
Jag färgade dem och huden över och under... Det går över på ett par dagar, men nu ser jag blåslagen ut. 
 
Min bror har gjort en studentsång till eleverna på skolan YBC där han jobbar!
 
eller här: 
https://soundcloud.com/user-824629384/sista-steget-av-tre/s-WBjf01TNgW3?fbclid=IwAR0GoB5JttMSsHPxexhqE2XBAsVDnGA4ngrv4HU8EbkVRN7kQEq7pGEabsc  
 
Ur dagboken 900605: Det gick ganska vilt till när vi skulle städa ur våra skåp. Jag fick fyra i alla so-ämnen, hurra. 

Kommentarer
Postat av: Emma Engström

Det är så himla svårt med kläder tycker jag, vad man ska ha på sig osv! Åh ska verkligen lyssna in den låten :D

Svar: Det är svårt att klä sig snyggt när det spöregnar! Jag gillar inte rap, men det är en kul låt! :-)
Ylva

2020-06-05 @ 21:59:08
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Ama de casa

Haha! Mönstermonster var ett bra ord - sån brukar jag också vara ibland. Är kass på att matcha mina kläder, fast å andra sidan bryr jag mig inte så mycket - bara dom är sköna :-)
Hmm... Det är nog inte du som bör måla där på huset, du verkar inte helt stadig på handen... ;-)

Grattis till finfina betyg! :-)

Svar: Jag hatar vissa färgkombinationer, men annars är det ju kul med färg och mönster! Trist när alla går i svart, tycker jag. Nej, det var ett bra argument, jag kan inte ens måla mig själv i ansiktet utan att kladda så jag ska inte måla hus! :-) Tack, det var oväntat bra betyg.
Ylva

2020-06-06 @ 10:16:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Så där är jag också, matchar lite huller om buller. Mina barn brukar höja ögonbrynen ibland men jag bryr mig inte haha.

Kram <3

Svar: Haha, nej, man ska strunta i vad andra tycker! Om jag vill monstermönstra så gör jag det. :-) Kram!
Ylva

2020-06-06 @ 10:38:36
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Ibland struntar man i färgerna, det skall vara praktiskt och bekvämt tycker jag :)

Svar: Ja, när det regnar spelar det ingen roll vad man har på sig, men jag är noga med färger normalt sett för vissa kombinationer gör mig arg... ;-)
Ylva

2020-06-06 @ 11:14:19
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Mönstermonster har jag aldrig hört talas om förut, men stämmer nog ganska bra in på många kvinnor i UK, de har en mycket speciell (o)smak.
Tycker du ser fin ut.
Trevlig nationaldag!

Svar: Haha! Ja, vi brukar skratta åt "Essex girls" som inte har jättebra smak... Tack, nationaldagen har varit bra och vi har just ätit kräftor. Ha det fint!
Ylva

2020-06-06 @ 12:48:24
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0