Rhododendron och bokcirkel

Det är konstigt att rhododendronbuskar blommar så olika. 
 
Här är en fantastisk buske som jag hoppas får vara kvar när de bygger nya hus till vänster. 
 
Vi har också en otrolig buske från femtiotalet hemma, men den har bara börjat. 
 
Idag valde vi att ha vår bokcirkel i hembygdsparken. 
 
Vi satt på scenen där någon hade ställt upp ett bord, jättetrevligt! Tur att vi inte hade publik och ledaren för yogapasset bredvid lovade att vi inte störde. 
 
Hemma har jag börjat vänja mig vid det här. 
 
Då händer det här! 
 
Ur dagboken 900601: Mamma berättade att när de var i Bältarbo så frågade hon om jag kan bo där i sommar. Senare hade Birgitta sagt till Erik -Ylva ska bo här i sommar alldeles själv. -Var ska vi bo då? sa Erik. 
 
Mamma och pappa ville lämna mig hos min mosters familj när de åkte bort på sommaren och min fyraåriga kusin blev bekymrad...

Kommentarer
Postat av: znogge

Det är inte lätt att få släkten på halsen ;-)

Svar: Nej, men ännu värre att bli utkastad! :-)
Ylva

2020-06-01 @ 22:10:43
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilka maffiga rhododendronbuskar!
Hoppas att bordet på scenen var runt. Ja, då blev det ju en äkta bokcirkel ;-)

Haha! Stackars lilla kusinen... :-D

Svar: Rhododendronbuskar kan bli riktigt stora och ståtliga! Nja, du ser ju formen på bordet där... Ja, hoppas att han inte behövde tro länge att han skulle bli hemlös! ;-)
Ylva

2020-06-02 @ 10:51:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilken otroligt stor och vacker Rhododendronbuske. Jag tror att vissa slår ut tidigare antingen på grund av läget eller så är det olika sorter. Mina har precis slagit ut men grannens har blommat färdigt redan :)
Vad mysigt att ha bokcirkeln utomhus :)

Kram

Svar: Det kan du nog ha rätt i. Nu ska jag skriva ett till inlägg om rhododendron för de är så fina. :-) Kram!
Ylva

2020-06-02 @ 14:28:08
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Mor

Jag undrar vart vi skulle ta vägen. Förmodar att du inte ville följa med!

Svar: Tyskland tror jag och jag ville ju oftast följa med, men inte när det var Dala-Rock!
Ylva

2020-06-02 @ 21:38:21
Postat av: Ama de casa

Ja, det bordet var ju inte direkt runt... Jag var lika observant som alltid ;-)

Svar: Det var lite lustigt tyckte jag bara att du kommenterade bilden där bordet faktiskt var med. :-)
Ylva

2020-06-03 @ 10:26:22
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0