Toftaholm och bröllop

Igår åkte jag med vänner till Toftaholms herrgård där det var grillbuffé och trubadurer. 
 
Jag har knappt varit ute på något nöje sedan den 13 mars så jag blev alldeles till mig. 
 
Herrgården ligger så fint vid sjön Bolmen och vi satt och åt i orangeriet till höger. 
 
Det blev för varmt där inne så efter maten satte vi oss ute. 
 
Idag tittade jag på ett bröllop på avstånd. 
 
Maken körde iväg brudparet efteråt i träbåten.
 
De är otroligt fina! Vi känner inte dem, men det var kul att få vara med på ett hörn. 
 
Ur dagboken 900627: Vi gick ut på stan för Marit skulle hämta kort. Sen gick vi till Hönsan och badade fötterna på gammelgårdssidan. När jag lyfte upp benen var de alldeles bortdomnade. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Där har jag varit en gång i forntiden men minns att det var fint. Kul att komma ut lite för tillvaron har varit ganska så avslagen.

Svar: Innan låg det vid "stora vägen" och då stannade många. Det ligger fortfarande nära E4:a men det är ju inte säkert att man fattar att det är värt att stanna till. Jättefint ställe!
Ylva

2020-06-28 @ 08:49:09
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Anonym

Kul att få komma ut på trevligheter igen - det har man verkligen saknat under karantänstiden :-)
Trevligt med ett bröllop också även om ni inte känner dom.

Lät inte som det var särskilt varmt i vattnet... ;-)

Svar: Jag ska väl egentligen inte klaga som ändå har fått röra mig ungefär som jag vill till skillnad från er som suttit inomhus, men jag brukar ju ha åtminstone något evenemang i veckan och nu är kulturlivet dött! Det var så mysigt att komma ut och få lyssna på musik och äta gott. :-)
Ylva

2020-06-28 @ 09:13:51
Postat av: Ama de casa

Det var jag som råkade bli lite Amanym ;-)

2020-06-28 @ 09:14:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Herrgårdar gillar jag verkligen, de är så otroligt fina! Men åh vad fina de är, måste ha varit annorlunda med ett bröllop i de här tiderna! Hoppas de hade en himla bra dag <3

Svar: Det är fint när herrgårdar har restauranger så att man får komma in och titta. :-) Brudparet var lyckliga och kärleken lyste om dem! <3
Ylva

2020-06-28 @ 12:42:31
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0