Fössta tossdan i mass

Det finns alltid något att fira! Idag firar smålänningarna Fössta tossdan i mass. 
 
Ica laddade upp med massipantåta. Jag tycker inte att det är så gott, det är ju nästan samma sak som semla; för mycket ren grädde, marsipan/mandelmassa och torrt bröd... Vi som fyller år 6 mars har födelseafton idag och imorn får man gärna bjuda mig på annan sorts tårta. 
 
Idag är det World book day:
https://www.facebook.com/shaunthesheep/photos/a.10150091087272166/10159451051042166/?type=3&theater
 
Igår var det bananens (och ostbågens dag) och den gulliga apan på ICA ska få hänga kvar. 
 
Här är ett inslag på TV om poddteatern som ska byggas upp:
 
Jag lade ut den här tråkiga bilden på instagram igår och skrev att jag skulle se filmen Min pappa Marianne och skådisen Klas Wiljergård gillade bilden! Sådant är så väldigt kul med instagram! 
 
Ur dagboken 900305: Det blev lite uppståndelse när jag fort och snabbt bytte så att jag fick Leif Hedéen i matte idag. Lektionen var helt avspänd, alla satt huller om buller i klassrummet, men det var lugnare än vilken lektion som helst i 9F. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Prinsesstårta är min absoluta favorittårta men den ska komma från min hofleverantör som gör fantastiska sådana. Inget torrt där inte :D

Svar: Det är klart att det beror på vem som gör dem och sockerkaksbotten gillar jag i andra tårtor.
Ylva

2020-03-05 @ 20:41:06
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Kraka

Jag hittade ingen massipantårta på Coop. Bara sådana där frysta. Så det fick vara. Annars tycker jag om tårta i alla former.

Svar: Nej, frysta ska de inte vara! Tårta brukar jag gilla också annars.
Ylva

2020-03-05 @ 22:03:59
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Gunilla

Grattis på födelsedagen, hoppas du får en GOD tårta :)

Svar: Tack! Det blev ingen tårta idag, men jag åt en väldigt god pannacotta. :-)
Ylva

2020-03-06 @ 09:03:14
Postat av: Lisa

Stort grattis på födelsedagen <3 Prinsesstårta är inte min favorit heller direkt, gillar ju grädde och mandelmassa men jag tror det är brödet och vaniljkrämen i kombination med det som jag inte gillar.
Vad kul att dom gillade din bild på Instagram :)
kram

Svar: Sockerkaksbotten kan vara gott men inte i din kombinationen, nej. Kram!
Ylva

2020-03-06 @ 10:44:30
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till dig! Jag gillar prinsesstårta och skulle inte ha nåt emot en bit av en sån nu...
Men du... Du har ett förargligt tryckfel här i bloggen. Det var inte ostbågens dag igår, det var ostKROKENS dag! Men idag är dagen din, bara din :-)

När jag gick i nian hade jag en mattelärare som jag "stred" en del med. Vi var inte helt överens alla gånger, kan man säga. (Trots detta gav han mig femma i särskild matte).
Han blev sedermera min svärfar. Första gången jag träffade honom som varandes "blivande svärdotter" så tänkte jag:
- Hoppas han inte kommer ihåg mig, hoppas han inte kommer ihåg mig... (som ett mantra, typ)
Det första han sa var:
- Dig Johanne, dig kommer jag ihåg.
Haha! Vad hade jag trott? Det hade gått typ ett år efter jag lämnat högstadiet :-) Vi kom väldigt bra överens när vi inte var i lärare-elev position :-)

Svar: Haha! Om du fick femma i särskild matte var du duktig! Jag blev otroligt arg på min mattelärare och bytte från en grupp i särskild till en annan, fast jag borde bytt till allmän för jag är verkligen dålig på matte... Vad kul att han blev din svärfar!
Ylva

2020-03-06 @ 17:49:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Åh r verkligen inget fan av varken semla eller prinsesstårta jag heller, inget i min smak! :'D <3

Svar: Skönt att det inte bara är jag! Alla verkar gilla det annars! :-)
Ylva

2020-03-06 @ 20:24:57
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Ama de casa

Det där med duktigheten i matte har gått över. Jag var en sån som läste för proven och inte för att lära för livet.
Nu på morgonen läste Anders ett kommentarsvar som jag hade gett och påpekade att 20-2 inte blev 12. Haha!

Svar: Nu tycker jag inte att Anders ska vara så petig! :-) Han verkar ha för lite att göra, med det där tillfälliga handikappet. Blir det mello ikväll? Maken har planer på att gå ned i garaget och meka moppe. :-)
Ylva

2020-03-07 @ 10:11:29
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vi såg Schlagern igår. Såhär i efterhand känns det som det var onödigt.

Svar: Jag tyckte att det var kul att se, även fast jag redan hört alla låtar. Det hjälpte upp stämningen att väninnan jag bjöd hit hejade på The Mamas. Jag hade hoppats på Anna Bergendahl, men tycker att Mamas är bra också.
Ylva

2020-03-08 @ 10:53:14
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0