Glädjeämnen

Nu är jag lite besviken för att jag inte kom iväg till Stockholm och litteraturkryssningen, men samtidigt verkar det inte vara så trevligt i Stockholm nu. 
 
Idag skulle jag ha åkt färja med 700 pensionärer, hemskt olämpligt! Foto från kryssningen 2014. 
 
Nu fokuserar jag på att vi har scilla under trappan, 
 
påskliljor på bordet
 
och supergoda kakor från Baket! (Kakan högst upp till höger har kladdat ned den nere till höger.)
 
Dessutom har jag köpt ett par sköna kalsonger, att ha som pyjamasbyxor för tjugo kronor, på Kappahl i Älmhult som ska stänga, och nu kan ni skratta åt att jag ser ut som en liten farbror (utan snopp), var så goda! 
 
Ur dagboken 900320: De är som Britta säger sjövilda i min klass. Robert satt och muppade med mitt pennfodral och sa att hans mage var varm. Jag fick känna och det var den faktiskt. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Här skrattas aldrig åt utan bara med :D

Svar: Då får du skratta med mig om du vill. Jag tycker att det är kul att se ut som en liten farbror ibland. :-)
Ylva

2020-03-20 @ 20:47:48
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hmm... Den där kakan högst upp till höger, är det en sån som går under benämningen "kladdkaka"? ;-)
Klart man ska försöka hitta alla glädjeämnen man kan i dessa dagar och det tycker jag du lyckats bra med :-D

Idag hade du nog inte petat på Roberts mage...

Svar: Ja, det blev en kladdkaka. :-) Nej, folkhälsomyndigheten rekommenderar inte att känna på andras magar nu. Robert har det underbara dalanamnet Jönslars. Du kanske också vet någon som heter något roligt? ;-)
Ylva

2020-03-21 @ 10:54:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Tråkigt att du inte kom iväg till Stockholm men du har rätt, det är inte så roligt här just nu tyvärr.
Kakorna ser verkligen underbart goda ut :) Speciellt den med tosca ( det är väl tosca?). :)
Vilka fina kalsonger , ser verkligen jättesköna ut :) kram <3

Svar: Ja, det är tosca, den ska jag äta ikväll. Jag lade bara upp dem lite fint för att visa upp dem. (Möjligen åt jag upp de andra tre igår.) Ja, jag tycker att det är skönt att ha stora herrkalsonger som pyjamas. :-) Kram!
Ylva

2020-03-21 @ 11:13:44
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Haha! Härligt namn :-D Hmmm... Vet inte om jag berättat om Anders jobbarkompis? Jo, det har jag nog. Fast lika mycket har jag nog inte tjatat om killen jag hade kontakt med i jobbet som hette Sten Muhr. Men jag är ganska övertygat om att det här inte bara blir andra gången om Stene heller ;-)

Svar: Hahaha! Det har jag i så fall glömt! Jätteroligt ju! Jag vet att jag berättat om mammas elev Björn Älg men det är fortfarande roligt. :-)
Ylva

2020-03-22 @ 10:28:00
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

PS: Det kliar i fingrarna att länka till inlägget med sengångaren... ;-)

Svar: :-)
Ylva

2020-03-22 @ 10:28:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0