Hänvisning

Jag åker inte till Stockholm torsdag till söndag som jag hade tänkt, det känns inte som någon bra idé längre. Imorgon stänger landets alla gymnasieskolor, men vi personal ska ändå vara på skolan än så länge. 
 
Sådana här skyltar är alltid lika roliga. Vad ska jag göra nu? Jaha, jag hänvisas till andra sidan, jag som ville klättra över staketet. 
 
Ur dagboken 900317: Döda poeters sällskap var helt underbart bra. Den var både rolig och sorglig och det var många snyggingar med. Det sorgligaste av allt var att den snyggaste av dem gick och tog livet av sig. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Klokt beslut att inte åka till Stockholm.
Vår skola är ju inte stängd än men jag tror inte att det dröjer länge...

Svar: Stockholm känns som en krigszon nu. Min kryssning brukar bestå av mig och 700 pensionärer så det är ju onödigt... Ja, vi får se hur det går med grundskolorna.
Ylva

2020-03-17 @ 20:45:10
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Fattar inte vitsen med att personalen ska vara i skolan. Ni kan ju också smitta varandra och av vilken anledning ska ni vara där? Ni kan ju jobba hemma lika gärna. Det finns ju inga elever. Jättekonstigt.
Bra att ni ställde in resan till Stockholm för här frodas ju corona tydligen.
kram <3

Svar: Mycket konstigt, men så är besluten för tillfället. Lärarna sitter med sina datorer och ska ha lektioner, men det kunde de ju göra hemma. Ja, det verkar sprida sig snabbt i Stockholm nu. Sköt om er! Kram!
Ylva

2020-03-18 @ 08:31:06
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Det var nog ett klokt beslut att inte åka. Man behöver ju inte utsätta sig för risken i onödan!

Svar: Det känns tråkigt, men Stockholm håller på att stänga ned allt så det skulle nog bli trassligt att åka dit. Annars får de förbjuda mig att göra saker, för jag kommer att fortsätta gå på bio, pub, caféer och annat så länge jag får.
Ylva

2020-03-18 @ 09:48:22
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vettigt beslut att inte åka till huvudstaden.
Konstigt att personalen ska vara kvar, fast skolan stängt.
Sköt om dig!

Svar: Stockholm känns inte tryggt nu. De rekommenderar att de som kan ska jobba hemifrån, så det känns konstigt. Det kanske kommer nya beslut snart. Sköt om dig också!
Ylva

2020-03-18 @ 11:38:41
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Trist att behöva ställa in, men jag tror nog att det var ett klokt beslut. Verkar onödigt att personalen ska vara i skolan? Ni kan ju smitta varann om oturen är framme.
Haha! Älskar också såna där skyltar som är tämligen onödiga :-)

Jag gillade inte den filmen kommer jag ihåg. Kanske skulle jag göra det nu ifall jag såg om den? Tiden till det finns ju nu...

Svar: Vi får se hur det här blir, det ändras snabbt, men idag var det väldigt tomt hos mig på bibblan. Visst är det härligt med onödiga skyltar! :-)
Oj, gillade du inte den! Den är fortfarande en av mina favoriter, men jag vet inte om jag vågar se om den nu av risk att bli besviken. Nu har den snygge som tog livet av sig förknippats med en töntig läkare i TV-serien House...
Ylva

2020-03-18 @ 12:31:07
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Jag/vitänker dissa tåg/buss ett tag framöver, när man inte måste, så känns det bättre att välja avstå eller ta bilen

Svar: Ja, så tänker jag också. Lite surt bara att jag köpt biljetter som inte är avbokningsbara.
Ylva

2020-03-18 @ 13:42:49
Postat av: Emma Engström

Tror nog det var ett bra beslut att inte åka, ifall att liksom! <3

Svar: Ja, nu känns det inte som att det finns så mycket att göra i Stockholm heller.
Ylva

2020-03-18 @ 17:22:18
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0