Hur svårt?

Många undrar hur jag kan hinna med allt jag gör och att jag bara är ute och roar mig. Ja, jag gör mest trevliga saker. Det går bra eftersom vi inte har barn, jag bara jobbar 60% och maken fixar det mesta. Alla kan inte tänka "hur svårt kan det vara?" utan en del tänker "det kan vara hur svårt som helst, det får någon annan göra". 
 
Man får också glädja sig åt småsaker som att solen tittar fram, fast här är det en stor händelse och nu fick jag gå tillbaka till den 19 februari för att hitta en glimt...
 
Jag är i alla fall bra på att göra spännande ugnspannkakor! 
 
Ur dagboken 900303: Vi firade Emmas och min födelsedag med tacos, godisglass och bål m.m. Jag fick en rolsam bok av Marit och Leave a light on for me- (Belinda Carlisle) singeln och brevpapper av Emma. Vi tittade på sista Ebba & Didrik. Det är ett roligt program. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Självklart är det stor skillnad på att bara arbeta 60% och inte ha barn. Härligt att du använder tiden på ett trevligt sätt tycker jag :D

Svar: Jag har mer tid över för nöjen än de flesta. Det är inte fel att roa sig om man kan. :-)
Ylva

2020-03-03 @ 21:09:09
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Du gör helt rätt. Alltför många stressar sig sjuka idag. Önskar jag kunde tänka lite som dig :) kram <3

Svar: Det började med depression och sjukskrivning och sedan dess tar jag det väldigt lugnt med måsten. Kram!
Ylva

2020-03-04 @ 10:47:29
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Helt klart ska man välja dom roliga sakerna att göra om man har möjlighet till det :-)
Perfekt att du kan göra såna där pannkakor ifall du vill ha lite mer spänning i livet emellanåt :-)

Trodde det var din födelsedag igår, men kollade och det är ju inte riktigt än i alla fall. Grattis i förskott ändå :-D

Svar: Jag kanske ibland överdriver detta med att gör trevliga saker, men försöker att inte äta ihjäl mig... Pannkakan var helt klart spännande, jag råkade knäcka i ett gammalt ägg och fick börja om. Tack, det här blir en bra födelsemånad! :-)
Ylva

2020-03-04 @ 11:35:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Försöker själv tänka att det blir vad man gör det till och man prioriterar det man tycker är viktigt i livet! :D <3

Svar: Prioritera det som är viktigt är bra! Vissa saker kan man ju välja hur man vill ha dem. :-)
Ylva

2020-03-04 @ 20:17:38
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0