St Patrick´s day

Igår drog jag på mig en kjol i fuskskinn, en magkort topp (men det är ju för kallt att visa magen och jag är för gammal och för rund för det, så jag hade ett linne under) och ett par knallröda strumpbyxor "med 3D-effekt", jag är glad att de är tredimensionella, det är jättesvårt att ta på sig annars...
 
Dags för festligheter! 
 
Jag och väninnan har kulturångest så vi passar på att stötta evenemang så länge det går. Vad ska vi ta oss till om allt stänger?
 
Vi åkte till Cheers i Värnamo och där uppträdde Joel Olofsson som släppt musik på Spotify. När jag skulle gå fram och fota knuffade en tjej fram mig till scenen så att jag nästan hamnade i knät på honom...
 
Vi älskar Tullamore Lads, ett irländskt band från Skåne som brukar spela på Ljungbydagarna, och de var där och firade St Patrick´s day som är på tisdag. Det blev absurt när vi försökte dansa och samtidigt hålla oss minst en meter ifrån andra som de råder till nu. 
 
I källaren var det DJ men det var så fruktansvärt hög (och dålig) musik så jag kunde inte vara där så länge. 
 
Ur dagboken 900314: Vi hade praktiskt prov i hemkunskap. Jag och Marit gjorde kycklingsallad och baguetter, gott. 

Kommentarer
Postat av: Ami

Ja, det är ju svårt att dansa och ändå hålla sig en meter från varandra!

Svar: Det är det! Min vän blev runtsnurrad av en full man som ville bugga...
Ylva

2020-03-15 @ 10:21:16
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

St. Patricks Day... Minns vilken otrolig folkfest det var i Benidorm ifjol. Det lär det inte bli i år...

Hemkunskapen var kul! :-)


Svar: Det är väldigt obehagligt hur det blivit nu och jag hoppas verkligen att den värsta faran snart är över även om smittan fortsätter att spridas i flera år. St Patrick´s brukar vara kul!
Ylva

2020-03-15 @ 10:46:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Snart stängs nog det mesta misstänker jag...

Svar: Ja, det känns så. Man får ta en dag i taget, som jag är så dålig på...
Ylva

2020-03-15 @ 12:36:33
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Ja det är lika bra att passa på innan allt slår igen. Ser jättemysigt ut. :) kram <3

Svar: Så tänker vi! Det var en jättekul kväll! Jag har inte varit på Cheers innan så det var kul att se, stort och fint! Kram!
Ylva

2020-03-15 @ 12:49:51
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Men gud vad trevligt det verkade vara! Härligt :D

Svar: Det var jättekul! Vem vet när vi får gå ut nästa gång?...
Ylva

2020-03-15 @ 19:12:56
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0