1 maj

Jag hade tänkt att vi skulle ha pub för oss själva igår, spela hög musik och dansa, men puben var inte uppvärmd och vi satt i soffan och tittade på Shaun the sheep i stället. 
 
Det får bli pub i sommar. 
 
Jag fick ett hjärta i osten till frukosten! (Jag lade mackan på spisen för att jag laddade mobilen där. Också konstigt, känner jag nu, men det finns ett uttag där.) 
 
Man får inte klappa kycklingen för hönan, men jag vet hur mjuka de är när de är tre dagar gamla. 
 
Nu har vi två hönor till som ruvar! De inspirerar varandra och lägger sig gärna om de ser en hög med ägg, men det är ändå konstigt för hönan med kycklingen bor i en annan bur och har inte träffat de här. 
 
Ur dagboken 900501: Skönt med studiedag idag. Jo, det blev som sagt rätt kul igår kväll. Majbrasan och fyrverkerierna var inte så mycket att hurra för men det var kul hos Lindroths. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kanske är det lite som när man har två hundar och båda är tikar. Då löper de nästan samtidigt.
Synd att puben inte var uppvärmd men det blev ju bra ändå!

Svar: Nja, det låter mer som tjejkompisar som får mens samtidigt. Om en höna ser en massa ägg kan hon få för sig att ruva dem, men de har inte gjort det innan. Ja, vi hade en mysig liten Valborg för oss själva.
Ylva

2020-05-01 @ 15:49:38
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vad trevligt med en hjärtlig frukost :-)

Hönan med kycklingen är alltså dubbelsur... Hoppas det kommer fler kycklingar och att deras morsor inte är lika griniga :-)

Studiedag första maj? Var det inte en röd vilodag?

Svar: Vi låter de två hönorna ruva ett tag till men de tar tyvärr upp plats där de andra hönsen vill värpa, så nu får de lägga ägg på golvet så länge. Det var konstigt med studiedag första maj, arbetsdagen kanske inte hade nått Hedemora än?
Ylva

2020-05-02 @ 10:30:56
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

God frukost.
Även höns har egna viljor!
Trevlig fortsatt helg!

Svar: Höns kan ha väldigt egna viljor! Det är kul att se en riktig hönsmamma som tar hand om sin unge. Tack det samma!
Ylva

2020-05-02 @ 12:46:12
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0