Bilen, tuppen och fåren

Idag har vi fått skilja oss från vår gamla bil (skönt att den blev såld snabbt) och vår ena tupp. Han blev biten av räven, jättetråkigt! Det konstiga var att räven kom dit när vi satt och åt i växthuset, de brukar inte komma så nära människor. Det blev ett väldigt kackel utanför ladugården och när maken gick dit såg han räven med tuppen i munnen. 
 
Den fina tuppen försökte försvara sina hönor. 
 
Maken har stängslat in en bit mark som vi tänkte kan vara en fin fårhage.
 
Jag försökte locka dit dem med lite pellets.
 
Men de blir rädda när det är för mycket träd så de gick tillbaka igen. 
 
Ur dagboken 900510: Marcus har klippt sig igen, inte dumt alls. Vi satt i matsalen och såg fascinerat på när han tog ca 3 kg mos till sin korvlåda. Visserligen slängde han hälften men ändå. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till bilen men tråkigt med tuppen :-(

Svar: Tack och tack! Vi får se om vi skaffar en ny tupp.
Ylva

2020-05-10 @ 21:10:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Skönt med snabba affärer !

Men åh, vad tråkigt att räven var framme :(

Svar: Vi ville inte lägga ut bilen på Blocket för då ska en massa kufar pruta... Ja, jättetråkigt med räven!
Ylva

2020-05-11 @ 08:44:49
Postat av: Ama de casa

Vad skönt att bilen blev såld så snabbt! Men väldigt trist med tuppen...
Fårskallarna agerar som riktiga fårskallar ibland ;-)

Potatismos är gott! Så jag förstår Marcus ;-)

Svar: Det var väldigt synd på fina tuppen, men så där kan det vara ute på landet. Jag gillar barnmat som korv och pulvermos men undrar vad korvlåda var för något. :-) Man får inte slänga mat, men jag var helt förblindad av Marcus så det var inget jag tänkte på då. ;-)
Ylva

2020-05-11 @ 10:35:59
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ajli

Åh näää, biten av räven, vad otäckt... fy, när det inträffar olyckor!

Tack för omtanken, det gjorde den :D Eriks äggröra är godare än alla andras av något skäl... extra mycket smör kanske..!?

Svar: Ja, det var tråkigt med räven. Mmm, smör är bra grejor! Jag vågar nog säga att vi kan göra väldigt god äggröra på dagsfärska ägg från vår lilla gård. :-)
Ylva

2020-05-11 @ 11:21:29
URL: http://ajlimuller.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0