Bra eftermiddag

Först var jag arg på jobbet för det blir bara mer och mer onödigt; nu ska vi låsa dörren till skolbiblioteket och bara ta emot bokade besök, men ändå sitta där tre personer! Jag har erbjudit mig att jobba på kommunbiblioteket där de behöver folk, men det är fortfarande omöjligt. 
 
Jag ville hinna äta något innan jag gick på massage och det blev glass.
 
Jag fick fotbad och te före massagen på mysiga salongen Sawadeekha. Sedan åkte vi till stugan och grillade korv. 
 
Ur dagboken 900507: Idag har det hänt kluriga saker, hehe... På matten lånade Lejonclou en penna av mig. Han frågade om vi jämt är ute och cyklar. Jag frågade om han spelade tennis i fredags. 
 
(Jag fattar ingenting av det där.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Är ni tre som jobbar? Det vore väl smart om du jobbade på kommunbiblioteket om där saknas folk kan jag tycka...
Hoppas glassen dämpade irritationen något ;-)

Svar: Ja, vi är tre på skolbiblioteket, som inte får jobba hemma eller någon annanstans. Jag brukar inte skriva om jobbet, men det är ju för dumt! Ja, glassen lindrade lite. :-)
Ylva

2020-05-07 @ 21:56:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det är tydligen inte bara Spanien som har en del helt obegripliga regler...

Glass och korv lät gott det. Att man börjar med efterrätten ser jag inte alls nåt fel i :-D

Hmm... Du kanske cyklade förbi tennisbanan på fredagen och ni såg varandra? /Sherlock Ama

Svar: Kommunen är så stelbent och vi blir så sura! Maken håller på och bråkar med dem om att bygga ut företaget vilket tydligen också är omöjligt. Jag skrev en del om vårt cyklande och killarnas moppeåkande, men det är ändå osammanhängande, som man (jag) var i den åldern. :-)
Ylva

2020-05-08 @ 10:20:51
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Slöseri med resurser verkligen. Hur tänkte dom där?
Glassen ser underbart god ut och vad mysigt med fotbad och massage :)
Ha en fin fredag kram

Svar: Olika förvaltningar och ingen vill betala... Ja, glass, fotbad och massage piggar upp! :-) Kram!
Ylva

2020-05-08 @ 11:16:45
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Massage och grilla korv låter så jädra idyll. Glass som uppvärmning också, såklart ;)

Svar: Ja, det är bra saker alltihop! Vi har bara 15 km till stugan så jag kan välja att åka hem när jag tröttnar på lantlivet. :-)
Ylva

2020-05-09 @ 11:58:18
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0