Choklad

Idag har jag vaktat ett par elever som fick sitta på biblioteket och skriva prov. Lärarna får ta in grupper med max sex elever åt gången för att skriva prov nu och då känns det bra att vi på biblioteket kan hjälpa till med att vakta några av grupperna. 
 
Idag var jag på chokladhumör på Ica! De säljer fortfarande två chokladbollar för tjugo kronor efter chokladbollens dag igår. Dessutom får man tre 185-grams chokladkakor för tjugo kronor och så ville jag prova den nya 300-gramskakan med strawberry cheesecake. Äppelpaj fick jag tips på från 
https://familjenkaotisk.blogg.se/ och den tror jag är god. 
 
Ur dagboken 900512: Kl. sex började konfirmationen. Tjejerna sjöng och killarna spelade drama. Det var klart efter en halvtimme. Efter fika åkte vi hem. 
 
Jag åkte till Västerås för att gå på min kusins konfirmation, som tydligen var en snabb historia. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Chokladbollens dag missade jag vilket var slarvigt av mig. Kul med nya choklad från Marabou så tack för tipsen.

Ja, det var snabbt marscherat på den konfirmationen.


Svar: Om det är någon sådan där dag du ska uppmärksamma så är det den! Jag älskar Marabou och tror att jag skulle gilla alla deras chokladkakor utom dem med jordnötter och oreo.
Ylva

2020-05-12 @ 21:08:39
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Har inte provat dom andra. Du måste skriva sedan vad du tyckte om dom. Strawberry cheescake låter ju jättegod :)

Kram

Svar: Jag återkommer om jag kommer ihåg det, när jag provat. Den där skattgömman får lov att räcka ett tag, även hemma hos mig... Kram!
Ylva

2020-05-13 @ 08:57:52
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Marabou choklad! Fresterska! så enormt sugen jag blir och kan naturligtvis inte få tag på dem.
Försöker intala mig att de nog inte är så goda, men har inte lyckats något vidare!
Ha det bra!

Svar: Det kan inte hjälpas! Jag tycker att Marabou gör den godaste chokladen och är inte alls lika glad i fin choklad som ofta är mörk med hög kakaoprocent. Ha det bra, du med!
Ylva

2020-05-13 @ 10:27:44
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Åh! Gissa om jag blev sugen på choklad nu! Krispig choklad är den bästa. Gärna med apelsinsmak också. Mmm ... Undrar om Marabous apelsinkrokant på rulle finns i affären mitt över gatan? Eller den kanske inte finns kvar överhuvudtaget? En favorit från förr :-)
Vad gör ni ifall eleverna börjar fuska? Kastar ni böcker på dom, eller? ;-)

En snabb konfirmation är att föredra om du frågar mig :-)

Svar: Apelsinchoklad är väldigt gott men finns inte på rulle nu. Om du vill bli frestad av fler goda smaker kan du kolla här: https://www.marabou.se/produkter Tack för tips, jag ska hota eleverna med bokkastning! Ja, det gjorde inget att konfirmationen var snabb, vi hade kul på kvällen sedan. :-)
Ylva

2020-05-13 @ 10:30:42
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Choklad och provvakt, bra kombo :)

Svar: Ska dock inte äta choklad under vaktning. Vi har nötförbud på skolan och ofta står det "spår av nötter" på chokladen.
Ylva

2020-05-13 @ 18:23:23
Postat av: Emma Engström

Åh du får gärna uppdatera om den nya äppelpajen! Är så kluven om man tycker det låter gott eller inte haha :D <3

Svar: Jag får återkomma om detta. Låter jättegott, tycker jag! :-)
Ylva

2020-05-13 @ 19:32:45
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0