Där jag bott

Jag hittade en uppmaning på Facebook som jag tar här istället eftersom jag har bloggtorka. 
 
 

Börja med den ort som din familj bodde i när du föddes. Lista sen varje ort i kronologisk ordning du har bott i fram tills idag.

 

Hedemora, Dalarna, två adresser

Höfn i Hornafjördur, Island

Hedemora

Malung, Dalarna

Hedemora

Stöllet, Värmland

Hedemora

Borås, Västergötland

Göteborg, Västergötland

Ljungby, tre adresser

 

Dessutom har jag varit på språkresor till Hastings och Hameln och innan jag flyttade till Malung började alla adresser på H; Hovslagarvägen, Holkvägen, Himmelostrasse i Hameln, någon H Crescent i Hastings, Hrísbraut i Höfn. Nästan alla mina flyttar var på nittiotalet. 

 

Jag har även en stuga i Runkarp, Ljungby, och en egen nyckel till en lägenhet i Köpenhamn. 

Här är vårt hus som vi köpte 2010 och här har vi tänkt bo ett tag till. Nu är jag tillbaka på H; Heimdalsgatan och stugan Hammaren 2 i Hamneda (fast det är roligare att säga Runkarp.)
 
 
Ur dagboken 900525: Vi åkte ut till farfar. Åkte ut och åkte bil med honom. Fikade på Lövsta. Där det spökar i köket. 

 


Kommentarer
Postat av: znogge

Du har bott på en hel del olika ställen ser jag. Jag flyttar ogärna...

Svar: Jag som inte gillar förändringar har ändå flyttat omkring mycket, märkligt nog.
Ylva

2020-05-26 @ 09:11:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Åh... Får se nu...
Ersmark utanför Skellefteå (finns utanför Umeå också)
Byske
Skellefteå
Norrköping
Skellefteå
Lycksele
Skellefteå
Sollentuna (2 adresser)
Torrevieja

Bodde på Teneriffa tre månader när jag var fem år, ridläger i England en månad när jag var 12. Familjen hade en stuga på Svinön utanför Byske där dom flesta sommarloven tillbringades.
För att vara en norrlänning med mottot "Vi flytt´int´, så har jag flyttat rätt mycket ändå :-)

Ett spök-kök lät lite otäckt... :-)

Svar: Ja, det var många flyttar och nu har du ju flyttat långt! Du vet ju hur kul det är med norrköpingska, när det spöökar i kööket på Löövsta. :-)
Ylva

2020-05-26 @ 10:46:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Först tänkte jag, oj vad många ställen du bott på men sedan började jag räkna själv och jag har tydligen det med.
St Paulsgatan i Stockholm när jag var liten
Högalidsgatan i Stockholm där jag växte upp
Sydney Australien i ett år när jag var typ 10 år.
Hagsätra i min mans lägenhet
Alby första huset vi köpte tillsammans min man och jag
Nykvarn där vi bor nu.

Kram <3


Svar: Ja, se där, det var också många adresser! :-) En vän till mig har bott på St Paulsgatan och min brors familj bor på Drakenbergsgatan nära Högalidsgatan så där går jag ibland. Kram!
Ylva

2020-05-26 @ 17:00:19
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Långshyttan som hemmaboende - 3 ställen
Borlänge studier 2 boenden (möblerat studiebost.)
Långshyttan med eget boende 2 ställen
Avesta
Skogsbo
Avesta

Svar: Du håller dig i södra Dalarna. :-) Nu är det långt hem känner jag, och hinner ju inte dit på två timmar men hoppas att jag ska kunna åka i sommar.
Ylva

2020-05-26 @ 19:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0