Höns igen

Idag följde jag med till stugan för att tvätta bilen, mycket ovanligt.  
 
Den gamla bilen blev blankpolerad och fin. Det syns nästan inte alls att jag kört på en traktor, en stenmur (ja, den på bilden) och lite andra saker som kommit i vägen. 
 
Här står vår lilltupp och gal.
 
Den andre tuppen bor inne i ladugården och får gå ut lite ibland. 
 
Då bråkar de genom stängslet som man kan se här till höger. 
 
De har här gått in av sig själva i en bur, för det är bra sandbad där inne. 
 
Ur dagboken 900506: Åsa kom också efter ett tag. Vi gick till Smacken och såg glasstrutar på påse. Åsa och jag tog en liten stadsrundtur på hemvägen.  

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilka fina höns och tuppar! Synd att grabbarna ska bråka så mycket bara, men det är väl typiskt killar :-)

SÅG glasstrutar på påse? Ni åt inga då, alltså. Det var det konstigaste jag har hört på länge ;-)

Svar: Ja, de är så fåniga, tupparna. Kan de inte bara acceptera att de har varsin flock med hönor, liksom? Det där minns jag faktiskt för det var otroligt konstigt! Vi köpte glass och såg när de stoppade i strutar med kulglass uppochned i papperspåsar till kunden före oss! Det har jag aldrig sett varken före eller efter. :-)
Ylva

2020-05-06 @ 22:56:41
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilka fina höns och tuppar. Bilen ser bra ut den med, i alla fall på avstånd :D

Svar: Jag tycker att bilen är fantastiskt blank och fin för att vara så gammal! (Jag tycker ju inte att det är så noga med plåtskador...)
Ylva

2020-05-07 @ 06:57:47
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Fina pippin ni har :)

Smacken.. åh ... ska dä va mera moooos

Svar: Visst är de fina. "Är det mina glassflickor?" sa Lappen till oss när vi började fråga efter glass i mars. :-)
Ylva

2020-05-07 @ 10:08:22
Postat av: Lisa

Vilka fina hönor och tuppar du har :) Typiskt hanar att bråka om vem som ska bestämma haha :)

Ha en fin torsdag kram

Svar: Haha! Ja, visst är det typiskt karlar att bråka! Den lille tuppen brukar para sig med en höna demonstrativt för att reta tuppen utanför... Kram!
Ylva

2020-05-07 @ 10:57:46
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0