Hundrastgård och nöjesfält

Vi har fått en hundrastgård som ligger vid koloniträdgården i Ljungby.

Det kom som ett medborgarförslag 2008, så jag tänker att hundägarna är glada att det äntligen blivit av.

Det verkar kul för hundarna också, de står på kö för att komma in.

Jag tog årets första långcykeltur på banvallen, härligt!

Det här ganska nybyggda området hade en märklig skylt; "Vi sätter färg på Åängen". Det gick ganska dåligt, men de fick rejäla husnummer!

Jag blev lite ledsen idag när de sköt upp resandet till den 15 juli, även fast jag försökt ställa in mig på en hemmasommar. Redan den 1 april såg jag på TV att restriktionerna kanske kommer att gälla resten av året och när de frågade en kvinna vad hon tänkte om det sa hon med panik i blicken "april, april!" .

Dagens ugnspannkaka piggade upp med sin knäppa form.

Jag undrar hur nöjesfälten tänker kring detta med förbud mot folksamlingar på mer än 50 personer. Gröna Lund, Liseberg, High Chaparral och Tivoli ska öppna i sommar.

De stora frågorna för mig nu är:
När ska jag få träffa mamma och pappa, som bor femtio mil bort och är 70+?
Räknas det som utomlands när jag har en nyckel till en lägenhet i Köpenhamn?

Ur dagboken 900513: Jag kom hem med tåget vid sjutiden. Mina kluriga föräldrar hämtade mig med cykel. Mamma fick ta väskan och jag åkte med pappa så det gick bra.

Postat av: Znogge

Ja, det är många frågor just nu. Vår resa blev inställd i går vilket inte var oväntat. Tyvärr räknas nog inte egen nyckel som giltigt anledning...

Svar: Tråkigt med resan även fast det var väntat! Vi får ställa in oss på nästa sommar. Våra vänner i Danmark har hört att de pratar om att öppna mellan de nordiska länderna så det hoppas jag på.

2020-05-14 @ 06:55:30
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Ja, det var verkligen snabba ryck med bygget av hundrastgården där...
Haha! Tänk vilka roliga ugnspannkakor du kan göra :-)

Visst är det många frågor i dessa dagar... Många frågor och få svar.

Haha! Smart att hämta med cykel :-D

PS: Taskigt av dom att sluta med apelsinchokladrullen, men en dajmrulle såg inte heller fel ut :-)

Svar: Nu är vi på gång här, de håller på att bygga en skejtpark som de började prata om 2014. :-) Jag gör alltid galna pannkakor... Jag älskar också apelsinchoklad, ibland har daim en limitedvariant som jag tycker kan finnas jämt.

2020-05-14 @ 09:44:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad trevligt med en hundrastgård. Även om man inte har hund själv kan det vara kul att titta på vovvarna som skuttar omkring där :)
Det var inte mycket färg på dom husen haha men man kan verkligen inte missa vilket nummer resp har :)
Ja jag känner som dig, jag vet inte när jag kan träffa mina syskon igen. Vi brukar träffas 2 gånger i månaden men nu har vi inte träffats sedan julafton. :(
När man går in på Gröna lunds hemsida står det att det är stängt tillsvidare men att dom ändå är förberedda om det kommer gå att öppna snart.
Helt klart är det att många kommer förlora en massa pengar .
Kram

Svar: Ja, det är kul att se lekande hundar så jag kommer nog att gå dit och titta ibland. :-) Så konstigt att inte träffa syskonen! Jag hoppas på att kunna träffa min brors familj, som bor i Stockholm, någon gång i sommar. Tivoli ska öppna i juni, men de kan ju börja med att öppna gränsen till Danmark, tycker jag. Kram!

2020-05-14 @ 11:48:08
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Ja, vår resa som vi hade bokat blev ju inställd, sommarsemester...tja, jag tror att man får ta det lite som det kommer och försöka göra mer utflykter i närnaturen, det finns ju faktiskt väldigt många platser inom 1-2 timmar som dom rekommenderar som restriktion just nu iaf.

Jag kan förstå att det känns jobbigt när man inte kan träffa familjen, av två orsaker. Här träffar många sina äldre släktingar utomhus och på behörigt avstånd men det blir ju svårt för er när det är så långt emellan.. ni kanske kan åka halva vägen var och ta in på hotell .. men du vill väl helst åka tåg om jag inte missminner mig :)

Svar: Ja, vi får sikta in oss på sommar 2021 i stället. Om jag åker till Hedemora vill jag bo hos mamma och pappa och det passar inte nu. Om jag åker ensam åker jag tåg, men jag hoppas få med mig maken och bilen uppåt i sommar/höst. Jag är dålig på att ta det som det kommer, vill planera men nu törs man ju knappt.