Knäppa höns

Våra hönor är så konstiga! 

 
Vi har en flock som bor inne i ladugården och när vi är vid stugan brukar vi släppa ut dem så att de kan gå ut och picka fritt. Då tycker de att det är trevligt att värpa ägg på arbetsbänken. 
 
Vi har två hönor som ligger på ägg i varsitt rede, men nu har de lagt sig i samma! 
 
Jag glömde att skriva om vad som hände för trettio år sedan igår, så det kommer nu: 
900504: När jag kom hem sa mamma och pappa att vi ska flytta till Björks hus. Det blir nog bra. Det ska vara ett fint hus. 
 
900505: Emma kom hit och vi åkte till Svarttjärn. Det var på kvällen och det var varmt i vattnet. Genom att skrika och glamma på en halvsjunken flotte skrämde vi iväg Anders Johansson i 7:an och hans kompis. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ingen social distansering där inte ;-)

Svar: Nej, totalt olydiga är de! :-)
Ylva

2020-05-05 @ 21:54:17
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

De verkar göra lite som de vill, dina hönor.
Sådan är naturen.
Ha det bra!

Svar: Ja, de gör verkligen som de tycker. Det är kul att se vad de hittar på. Ha det bra, du med!
Ylva

2020-05-06 @ 09:12:55
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Höns är roliga! :-)

Saknade dagboksanteckningen igår, men tänkte att det hände kanske inget alls då. Du var verkligen flitig med att skriva varje dag!

Hoppas det blev bra i Björks hus. Duktigt av er att skrämma iväg grabbarna :-D

Svar: Du skriver ju också varje dag. :-) Det var ju en av de större händelserna i mitt liv när vi flyttade från mitt barndomshem, konstigt att jag inte ens hade sett huset mamma och pappa bestämt sig för att köpa. Det är ett trevligt hus.
Ylva

2020-05-06 @ 11:14:09
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad söta dom är. Dom ville ha lite sällskap av varandra kanske. Hönor är så mysiga :)

Kram

Svar: Ja, det är mysigt med höns! De är sällskapliga och brukar hänga runt oss när vi är ute. :-) Kram!
Ylva

2020-05-06 @ 11:24:00
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Åhh höns är ju verkligen SÅ charmiga, skulle så gärna vilja ha det när jag blir äldre! :D

Svar: Höns är faktiskt jätteroliga! Jag visste inte att de har sådana olika personligheter. Ja, det får du skaffa senare. :-)
Ylva

2020-05-06 @ 17:10:48
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Gunilla

Tokiga hönor ni har :)

Svar: Ja, de gör det svårt för sig själva...
Ylva

2020-05-06 @ 18:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0