Netto blir Coop

Jag cyklade till vår Nettobutik som idag öppnade som Coop. 
 
Jag tycker att Coop är en ganska tråkig kedja men tänkte att det kan vara kul att gå på invigning. Inte för att folk står tätt, men i den här kön orkade jag inte stå för att komma in. 
 
I stället gick jag på Lidl och köpte en flintastek och en linneklänning. Det syns inte riktigt, men den är ljusgrön med blad på. 
 
Jag cyklade förbi stålgjuteriet och fick lite perspektiv på vårt takbyte. 
 
Dessutom har jag testat nya Marabou strawberry cheesecake, som jag tycker är jättegod! Bättre än äppelpaj, även fast cheesecake inte heller går att göra om till chokladkaka riktigt. 
 
Ur dagboken 900529: Jag tittade upp på taket och hejade på en sotare. När jag kom upp på mitt rum igen sa Marit att de klampade väldigt där uppe. Båda hoppade upp i fönstret och precis ovanför oss stod sotaren. 

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Marabou choklad igen! Du gör mig galen,hi,hi. Även om jag inte kan köpa den, så är det faktiskt roligt att läsa om de nya smakerna och drömma mig bort till en Marabouvärld!
Fin klänning!
Trevlig pingsthelg!

Svar: Jag har för mig att jag lovat rapportera om denna när jag provat. Visst blir man frestad? :-) Tack, jag får se när det kommer någon bra anledning att inviga klänningen. Det samma!
Ylva

2020-05-30 @ 09:54:54
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det finns alltid dom som har det värre. Ja, då tänkte jag på takbytet :-)

Spännande med sotare! En gång hade jag tre stycken hemma hos mig samtidigt :-D

Svar: Ja, man får tänka att det finns de som har det värre. Är det inte konstigt förresten hur man bara säger att det är orättvist när någon har det bättre? Jag kan ofta se att det är orättvist och att jag har det bättre än jag förtjänar... Haha, vad många sotare på en gång! :-)
Ylva

2020-05-30 @ 10:43:28
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Oj vilken kö. Förstår att du inte orkade stå i den.
Vilken fin klänning, den var verkligen jättesöt :)
Kram <3

Svar: Tack! Halvspontant köp, jag hade sett klänningen i annonsbladet. Kram!
Ylva

2020-05-30 @ 11:12:57
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Hilma Eklund

Åh men vilken härlig klänning! 😍 superfin grön färg!

Svar: Tack! Grönt är ovanligt för mig, men jag gillar denna. :-)
Ylva

2020-05-30 @ 15:52:19
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Emma Engström

Alla Coop-butiker är inte lika roliga haha! Ica Maxi gillar jag, stort utbud och lite kul att gå och strosa runt i :D <3

Svar: Maxi är där jag handlar oftast, är medlem och passerar där två gånger om dagen så det är praktiskt. Det beror ju lite på var man bor, men jag brukar gilla Ica. :-)
Ylva

2020-05-30 @ 20:08:57
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0