Ny bil

Maken har köpt en ny bil, en likadan som den vi har, en Suzuki Grand Vitara. 
 
Den är från 2014 men har bara gått drygt 3000 mil.
 
Den gamla är från 2006. Som miljövän håller jag på att skämmas ihjäl för vi kan ju inte ha två monstertruckar, men den gamla ska säljas, jag kör nästan aldrig bil och är det någon som behöver en stor bil så är det maken för han vill kunna dra släp. 
 
Igår var jag hos väninnan på livesänd vinprovning och provade två roséviner. Vi tyckte inte att de pratade så mycket om vin i sändningen, men vi hade trevligt. 
 
Ur dagboken 900502: Mm, jag har sett Marcus idag. Han hade sina neonshorts och en snygg randig skjorta. Lite klurig kombination. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken fin bil :)
Vad roligt med livesänd vinprovning. Förstår att ni tyckte det var trevligt :)

Ha en fin lördagskväll kram <3

Svar: Stor och klumpig bil, tycker jag, men skönt med en som är lite nyare. Ja, vinprovningen var kul! Kram!
Ylva

2020-05-02 @ 17:18:34
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Just för att dra släp är det ju himla smidigt och bra med en stor bil! Härligt att ni hade det så trevligt på provningen, mysigt :D <3

Svar: Ja, man måste ha en stark bil om det ska funka med allt som ska dras här, det är båtar och allt möjligt. :-)
Ylva

2020-05-02 @ 21:10:54
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Karina

Fin bil :) Ha en fin kveld :)

Svar: Ganska tråkig bil men tack! Trevlig kväll!
Ylva

2020-05-02 @ 21:53:06
URL: http://nouw.com/dks
Postat av: Ama de casa

Grattis till nygamla bilen! :-) Vinprovning lät trevligt och vad gjorde väl det att dom inte pratade så mycket om vin? Vin ska drickas, inte pratas om :-D

Lät onekligen som en ganska märklig kombination. Men säkert uppseendeväckande :-)


Svar: Tack! Nu slipper jag tjatet om vad vi ska köpa för sorts bil, jag har ingen åsikt. Jo, jag ville egentligen ha en mindre och röd. Neonfärger har jag aldrig gillat men det är viktigare vem som är i dem. :-)
Ylva

2020-05-03 @ 11:40:21
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0