Räv och magnolia

Idag har räven tagit alla hönsen som bodde i en hönsgård! 
 
Här är hönsgården i bakgrunden, med elva hönor och en tupp som inte finns längre. Jättetråkigt, men som tur är har vi några hönor och en kyckling kvar inne i ladugården. 
 
Jag tycker att magnolior är så vackra, men jag har nog missat säsongen. Det finns inga på min vanliga runda, men idag gick jag en promenad med en kompis och hittade den här fina. 
 
Ur dagboken 900518: Efter skolan var det skollagsträning. Det var väldigt kul. Clabbe stod som vanligt och sprutade ur sig roligheter. T.ex -Jag höll på att kliva på ett kvinnohuvud, när Åsa stod i vägen för honom.

Kommentarer
Postat av: znogge

Så tråkigt med hönorna och tuppen. Tur att ni har några fler.
Magnolia är en så fin växt så en sådan köpte jag fast det blev en vit.


Svar: Ja, det är väldigt trist, men vi har nog haft tur innan som inte haft rävbesök förrän nu. Vit magnolia är den vackraste, tycker jag!
Ylva

2020-05-18 @ 20:56:56
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Men åh, vad tråkigt :(

Räven förstår ju inte bättre..men hemskt att behöva utsättas för detta

Svar: Väldigt tråkigt! Räven gjorde ju bara som rävar gör, men det är synd att den hittat våra höns!
Ylva

2020-05-19 @ 08:52:24
Postat av: Ama de casa

Neeeej... FY vad tråkigt! DUMMA rävskrälle!

Höll på att trampa på ett kvinnohuvud? Hur stora kliv tog Clabbe egentligen? Åsa STOD ju ivägen...

Svar: Ja, jättetråkigt, men det är ju rävens jobb. Vi tror att det finns ett gryt med ungar som ska ha mycket mat i närheten. Ja, Clabbe måste ha sjumilaklivit!
Ylva

2020-05-19 @ 09:58:01
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Nej vad tråkigt ! :(
Er tupp som var så ståtlig. Räven går ju bara på instinkt men jag förstår att ni måste vara jätteledsna. De var ju som familjemedlemmar kan jag tänka mig. Men hur kunde räven ta så många på en gång? Det heter ju visserligen listig som en räv.
Vi har en magnolia som växer som den knakar. Den blommar ju på bar kvist.
Ha det gott trots er förlust kram <3

Svar: Det var väldigt synd, men den tuppen var inte ståtlig, det var den lille utan stjärt denna gång men så tog ju räven den fina tuppen tidigare. Synd på hönorna, det var flera som lade fina gröna ägg. De dödar väl allt de kommer åt, tänker jag, och den hade grävt sig in i hönsgården. Så vackert med magnolia! Kram!
Ylva

2020-05-19 @ 12:27:04
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0