Sniglar och snäckor

Idag träffade jag på stora sniglar på min promenad.
 
På ett ställe såg jag fyra svarta sådana här, men de är snälla så jag trampade inte på dem som jag gör med de bruna mördarsniglarna. 
 
Snäckor heter det säkert inte, men det är en SNygg allitteration med SNiglar och SNäckor. Nu googlade jag att vi har tjockskalig målarmussla i ån Lagan. 
 
Ur dagboken 900519: Lyssnade på Tracks och spelade in en del. Sedan har jag strukit, rensat maskrosor, skrivit brev och legat och läst. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Svarta skogssniglar ska vi vara rädda om men övriga... Här finns det ganska så gott om vinbergssnäckor.

Svar: Vinbergssniglar och andra med skal är fina, men sådana här nakna är lite läskiga tycker jag...
Ylva

2020-05-19 @ 21:01:45
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Duktigt av dig att hinna fota den där snigeln innan den sprang iväg ;-)

Oj! Du var väldigt effektiv där som hann med så mycket :-)

Svar: Ja, man får vara snabb! Jag gjorde inte mycket hemma, men där hann jag med en hel del. Ändå hade jag vaknat upp hemma hos en kompis och inte gått hem fast hon skulle iväg, utan drällde hem vid tolvtiden på dagen. :-)
Ylva

2020-05-20 @ 09:51:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Äckliga och slemmiga.
Gillar bättre de med egna hus.
Ha det bra!

Svar: Ja, visst är hussniglar trevligare! Ha en fin Kristi himmelsfärd!
Ylva

2020-05-20 @ 12:45:50
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0