Takbyte

Jag har haft min gamla mobil utlånad till en kulturkompis i en månad och idag lämnade han tillbaka den. 
 
"Jag vet vad du gillar!" sa han och tackade med en påse kakor. Helt rätt och väldigt gulligt! 
 
Hemma fördelar vi arbetet med taket så här; maken plockar ned de gamla pannorna.
 
Sedan får pannorna åka rutschbana ned på släpet. 
 
Där står jag, i mina arbetskläder, och lägger dem i högar. Nu blev det lite konstigt för Ylva B&B, bibliotek och bygg, när vi åkte till tippen och jag hade den här tröjan... Hehe... 
 
Ur dagboken 900527: Jag har haft klädprovning. Håller på och funderar på vad jag ska ha på mig på avslutningen. Troligen byxorna från Hennes. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket hästjobb ni håller på med! Här hade en firma fått göra jobbet :D

Det perfekta innehållet i den påsen!

Svar: De flesta skulle leja bort allt, men vi sparar pengar på att riva ned det gamla taket och sedan kommer snickarna och lägger på det nya. Mycket bra påse! :-)
Ylva

2020-05-27 @ 22:11:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vi hann lämna huset innan taket behövdes bytas. Phu! :-)
Snygg outfit! :-D

En klipphängare igen... Vad blev det för kläder på avslutningen? Du får lägga in en dagboksbild :-D

Svar: Jag hoppas att vi flyttar innan det är dags att byta tak igen! Haha, kul med dig som inte är särskilt klädintresserad att du undrar vad jag hade på mig på avslutningen. :-) Tack för det blogguppslaget!
Ylva

2020-05-28 @ 10:26:37
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma Eklund

Åh spännande med takbyte! Det är ett stort projekt ☺️❤️

Svar: Det är ett väldigt stort projekt! Huset är byggt 1955 och taket behöver verkligen bytas!
Ylva

2020-05-28 @ 17:45:00
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0