Teboden

Nu när vi för tillfället har två bilar vill jag åka på utflykter och tänkte att jag kan erbjuda mig att köra för en gångs skull. Jag frågade väninnan om hon ville åka med till Stockhultgårdens tebod i Markaryd och det ville hon. 
 
Det ligger mitt ute i ingenstans och ungefär fem mil härifrån, men det visade sig att ingen av oss riktigt hittar så vi åkte omkring ute i skogen och hela turnén tog nästan fem timmar! 
 
Det här är bara en liten del av tekannesamlingen på cafét. 
 
Jag äter alltid scones med clotted cream och sylt (denna gång jordgubbssylt) och munkar med hjortronsylt. Det är så ljuvligt gott! 
 
Ur dagboken 900503: Efter skolan åkte jag hem och fläkte ut mig på gräsmattan. Jag somnade nästan. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ni fick i alla fall god lön för mödan ;-)

Svar: Ja, vi var verkligen värda det (förutom att jag visst inte gick många steg igår). Som tur var hann jag hem till mitt teatermöte på kvällen. :-)
Ylva

2020-05-04 @ 07:04:12
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vi förlitar oss numer ganska mycket på gps-en. Förut var jag alltid kartläsare och vi kom oftast rätt även då :-)
Såg himla fint ut där! Som jag längtar efter att få göra såna där irrfärder. Ja, jag vet. Vi får faktiskt gå ut nu, men som det sägs: Mycket vill ha mer! :-)

Att nästansomna på en gräsmatta lät inte dumt alls :-)

Svar: Det är dålig täckning ute i skogarna så det funkar inte med GPS. Vi testade lite, men den valde bara vägar mot Markaryd hela tiden och det var inte rätt... Jag förstår att det låter frestande att få irra omkring timmavis! :-) Jag hade även skrivit att det var +28 i skuggan, men det har jag svårt att tänka mig. :-)
Ylva

2020-05-04 @ 10:29:08
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilket mysigt ställe. Jag blir alltid så sugen när man ser engelska program och dom äter scones med grädde och sylt. :)

Ha en fin måndag kram

Svar: Mmmm, de är duktiga på det där med scones i England. Kram!
Ylva

2020-05-04 @ 13:37:44
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Det vart en lång tur, gissar det smakade extra gott när ni väl kom fram :)

Svar: Ja, egentligen var det för tidigt för mig att åka klockan tolv, men oj så hungriga vi var klockan tre!
Ylva

2020-05-04 @ 15:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0