Tygkasse

Jag kunde inte moststå en tygkasse med får, på Smedjans butik igår. 
 
Jag har en massa tygkassar, men inte så många som är tunna och inte tar så mycket plats. 
 
Sedan kan jag aldrig mer vika ihop den som den var när jag köpte den, men det gör inget. Jag brukar vilja ha långa handtag på mina tygkassar, men när jag bara ska ha dem inne i affären och sedan lägger dem i cykelkorgen är det bättre med korta. 
 
Ur dagboken 900524: Igår kväll sa pappa att han inte tyckte att det var nåt kul att sälja hus. Vårat hus ska säljas för 395 000 och vi ska köpa det andra för 570 000 tror jag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Men vilken fin kasse! Den skulle jag ha behövt till Skyltsöndagen ;-)

När vi köpte huset i Sollentuna lyckades vi pruta 10.000. Maggan (som även lyckades "lura" ned oss hit till Spanien) har inte kommit över det än :-D

Svar: Haha! Ja, men du hade ju ändå skrapat ihop en massa får. :-) Jag är värdelös på att pruta men maken är duktig så han får sköta det.
Ylva

2020-05-24 @ 23:08:56
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

söt liten kasse, såna kan man inte ha för många av nuförtiden, lägga i bilen, träningsväskan, jobbväskan...

Så slipper man köpa kasse för 7 spänn i plast

Svar: För många och för många, jag har som sagt bra många fler tygkassar än jag använder och har svårt att lära upp maken att alltid ha med en, så det blir ju han som får köpa kassar...
Ylva

2020-05-25 @ 20:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0