Cookie dough

Den här ovanligt platta vägen heter Bergvägen!
 
Den är nybyggd och på cykelvägen bredvid åker jag inlines ibland. Det här räknas som fint väder och det kom inte något regn. 
 
Jag har provat nya King fusion cookie dough på Burger King, det är gott med glass och kakdeg. 
 
Marabous nya cookie dough är också god! Jag förstår inte hur man kan ha kakdeg i choklad, men det är faktiskt som små bitar i. 
 
Ett annat kakprojekt var att testa lava cake med glass på Max, gott!
 
Ur dagboken 901114: Vi kunde ha tagit längre sovmorgon för Bosse skulle iväg så vi fick jobba fritt på nk-timmen. Vi jobbade så fritt att vi pluggade spanska istället. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Den chokladen har jag helt missat! Måste testas :D

Svar: Den borde du gilla! Jag tycker mycket om den nya trenden cookie dough. :-)
Ylva

2020-11-15 @ 09:39:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Kakdeg är ju nästan godare än själva kakorna! Undrar om den där glass-degen finns på vår Burger King? Måste kolla...

Haha! Fritt valt arbete, typ. Fanns det på din tid på högstadiet? Man fick välja lite vad man ville. Jag valde "Idrott och idrottsledarskap". Lite otippat kanske, men jag gillade gympan och dessutom var det många killar där. Kul att få spela med/mot dom, på vår vanliga gympa hade dom delat på tjejer och killar.
Hade även "Teater" ett tag och en gång "Skönhet och skönhetsvård". Den sista berodde enbart på att det var en frissa som ledde den och då fick man en gratis permanent. Det var det värt, även om man fick gå hem med spolarna i håret och slutföra det hela själv. När permanenten var fixad bytte jag tillbaks till idrotten med krulligt hår :-D

Svar: Ibland är smeten godare, som till exempel pepparkaksdeg och kolasnittar. Mamma bakade kolasnittar när jag var liten och jag fick ta den ogräddade degen i kanterna, men ibland blev det lite mer...
Vi hade fria aktiviteter på mellanstadiet, men de var sällan fria. En termin hade halva klassen keramik och andra halvan näverslöjd och sedan bytte vi! :-) Något år hade jag skrivarstuga på biblioteket med en bibliotekarie som sedan blev min svägerskas mamma. Eller alltså, hon var ju redan mamma, men dottern blev min svägerska. :-) På högstadiet minns jag inte vad vi hade, inte mycket val då heller.
Ylva

2020-11-15 @ 10:38:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Min mattelärare på högstadiet som jag spelade lite Allan mot blev sedermera min svärfar. Det var alltså Anders pappa. 1,5 år efter jag gått ut högstadiet träffade jag honom i rollen som blivande svärfar för första gången. "Hoppas han inte känner igen mig" tänkte jag. Det första han sa var:
- Dig Johanne, dig känner jag igen...
Haha! Vad hade jag trott? Lärare har ju (oftast) ett suveränt namn- och ansiktsminne och jag hade utmärkt mig en del kan man säga :-)

Vi kom som tur var väldigt bra överens då när vi inte var lärare/elev längre.

Svar: Haha! Så kort tid efteråt kommer nog de flesta lärare ihåg sina elever. Nu börjar mina pensionerade lärarföräldrar tappa kollen, men eftersom de haft så många Hedemorabor på högstadiet eller gymnasiet vet alla vilka de är. Det är skönt att ha flyttat från stan och inte alltid vara lärarbarnet. Nu är jag bibblisen Yfronten. :-)
Ylva

2020-11-16 @ 10:24:57
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0