Göteborgsresa

Jag har varit och hälsat på en kompis i Göteborg och det var kanske dumt nu när Västra Götaland fått strängare rekommendationer, men jag ville så gärna komma iväg och vi försökte hålla oss undan från folksamlingar. 
 
På fredagen träffade vi en till kompis och åt på mysiga Efessos taverna och vi bokade första tiden när det var tomt. 
 
Vår tradition är att låta Sylvester Stallone möta Bert Karlsson. 
 
Igår åkte vi till Borås och mindes vår studenttid på Bibliotekshögskolan. Jag bodde inneboende hos en gammal tant i det här fina huset 97-98 och betalade 800 kronor i månaden för ett rum. 
 
Högskolan har vuxit sedan vi gick där och Borås över huvud taget känns som en växande och välmående stad. 
 
Ur dagboken 901101: Vi ville gå i samma sorts affärer (skivor, kläder, böcker, godis...) och fastnade flera gånger i Megaskivakademin. Tomas Ledin signerade skivor. Ylva stavas som det låter. 
 
(Jag och en kompis var i Stockholm i tolv timmar.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Trevligt att du kom iväg även om det var i grevens tid!

Svar: Ja, jag är så glad att jag kunde åka! Museet vi tänkt besöka i Uddevalla stängde men då hittade vi på reservplanen Borås och det var trevligt.
Ylva

2020-11-01 @ 21:03:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Så roligt att du kom iväg så ni kunde träffas.

Svar: Verkligen, vi har så kul ihop! Man behöver få träffa gamla vänner ibland!
Ylva

Postat av: Ama de casa

En trevlig tur i minnenas allé och jag gillar när Sylvester möter Bert :-D

Så Tomas Ledin har svårt för att stava va? ;-)
När det kommer till Tomas har jag en riktig Lassie. En kompis till en kompis (en äkta Lassie, alltså ;-) ) bor (bodde?) i samma hus som Tomas Ledin. På alla julaftnar knackade Tomas på hos grannarna, sjöng en trudilutt och gav bort en flaska skumpa :-)

Svar: Det är alltid trevligt när de där två ses! :-) Min kompis heter Rose-Marie och hon fick stava när han skulle signera, så jag var lite rolig där när det var min tur. :-) Han låter ju trevlig, Ledin!
Ylva

2020-11-02 @ 11:26:12
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Härliga bilder :)
Klart man måste få komma iväg på lite saker ibland huvudsaken är att man tänker på hygienen :)
Kram <3

Svar: Jag skäms lite, men jag åkte i alla fall inte till Spanien eller något annat utomlands som många gjorde nu på höstlovet. Kram!
Ylva

2020-11-02 @ 12:00:42
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Är det så där tomt så känns det tryggt även att vara ute - man får liksom ta varje situation för sig och kunna ändra plan som ni fick göra

Härliga skådisar :)

Svar: Ja, är det mycket folk får man gå någon annanstans. Inte för att jag så gärna ändrar mina planer, men jag har tvingats bli mer flexibel och spontan. :-) Kul för Bert och Sylvester att ses! ;-)
Ylva

2020-11-03 @ 14:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0