Hemarbete

Nu ska alla som kan jobba hemma här i Kronoberg och vi har gjort ett schema på skolbiblioteket så att vi turas om att vara där nästa vecka. Det känns bra nu när man helst inte ska träffa andra än dem man bor ihop med. 
 
En kollega hittade bokmärken på nätet, till exempel med texten Books are sweet och en kaka, men jag tycker att det helst ska vara svensk text så jag gjorde egna och skrev "Böcker är godis för själen". 
 
Ur dagboken 901106: Vi hade ingen TTF utan på håltimmen kutade jag, Marit, Sara och Åsa runt och jagade sponsorer. 
 
( TTF betyder timme till förfogande och det var damlaget i volleyboll som letade sponsorer.)

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Fint initiativ till bokmärke :)

Svar: Tack! Det var kul att göra dem. :-)
Ylva

2020-11-06 @ 20:16:15
Postat av: znogge

Skönt att ni har hittat ett schema som fungerar!

Svar: Vi får väl se hur det fungerar, men det känns rimligt att bara en av oss är där i taget.
Ylva

2020-11-06 @ 20:57:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Låter bra att ni kan turas om, fast jag fattar fortfarande inte riktigt varför ni måste vara där om nu biblioteket är helt stängt...
Snygga bokmärken!

Hoppas ni lyckades med sponsorjakten :-)

Svar: Biblioteket ska vara bemannat och vi ska ha service, men det räcker att en av oss är där och vi kan ha dörren låst och så får de som vill ha hjälp boka in sig. Det var svårt att hitta sponsorer.
Ylva

2020-11-07 @ 10:01:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma

Nej vilka roliga bokmärken! :)

Svar: Tack! Jag hade en passande bild till dem. :-)
Ylva

2020-11-07 @ 10:39:53
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Lisa

Vad bra att ni kan ordna det så att ni kan jobba hemifrån. Önskar fler kunde göra det så kanske smittan skulle begränsas ännu mer.
Coola bokmärken :)

Kram <3

Svar: Det känns bra, för då kan jag ju undvika människor mycket lättare och behöver inte vara lika rädd för att smitta maken. Nu är det han som träffar mest folk. Tack, jag blir i alla fall glad av bokmärkena. :-) Kram!
Ylva

2020-11-07 @ 11:26:05
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0