I Göteborg

När jag åkte till Göteborg vistades jag mest hos vännen i Mölnlycke. 
 
Det gick att hoppa av Flixbus på Korsvägen och ta bussen till Mölnlycke därifrån. Här stod jag och var lite ledsen att jag inte fick gå på bokmässan i år. 
 
Vi gick från Heden till Majorna när vi skulle till Efessos taverna, genom mysiga Haga. 
 
Här ligger Café Husaren som är kända för sina enorma bullar! 
 
Vi gick genom Vasastan där den lilla puben Skål ligger, dit vi brukar gå så att jag får dricka frozen daiquiris i olika smaker. 
 
Det här vet jag inte vad det är, men jag tycker att det är fint med upplysta fasader. 
 
Ur dagboken 901104: Jag har inte gjort speciellt mycket. Skulle ha pluggat tyska men det blev det inte så mycket av. Marit kom hit vid fyra och Åsa halv sju. Vi hade djupa och perversa samtal. Speciellt efter att vi hade tittat på Bullen. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tyvärr är det mesta inställt vilket känns tråkigt men samtidigt finns inga alternativ. Hoppas det kan bli en mässa nästa år.

Svar: Nej, man får ju rätta sig efter reglerna. Det känns som att vi måste leva med detta nästa år också.
Ylva

2020-11-04 @ 21:45:47
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Verkligen trist med alla inställda evenemang!
Jösses vilka bullar, gissa om jag blev sugen nu... :-)

Perversa samtal kan man ju alltid ta till ifall man inte vill plugga :-D

Svar: Ja, nu får man räkna med att saker blir inställda. De är faktiskt i största laget, de där bullarna, och det säger jag sällan... Hehe, ja,och programmet Bullen hade sina perversa stunder. :-)
Ylva

2020-11-05 @ 10:00:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad mysigt. Fina bilder :)
Oj vilka jättebullar!!! Ser väldigt goda ut :)

Kram <3

Svar: Det blev inga bullar denna gång eftersom vi var på väg till en grekisk restaurang. De är goda, men kanelbulle är inte min favorit, jag saknar min mormor och hennes goda vaniljbullar! Kram!
Ylva

2020-11-05 @ 11:40:01
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Mor

Det kanske är familjebullar?

Svar: Då är det bättre med butterkaka.
Ylva

2020-11-05 @ 22:10:59
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Tack för Göteborgsbilderna!

Svar: Var så god! Vacker stad!
Ylva

2020-11-07 @ 13:03:06
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0