Jag hatar november!

Först vill jag säga att jag är ovanligt tacksam nu för tiden för att jag har det bättre än de flesta. 
Jag och mina nära är fortfarande friska. 
Jag är gift med en fantastisk man som fixar allt (och är snäll och bra på alla sätt). 
Vi har jobb båda två. 
Jag har inga större problem. 
Vi kan gå ut och röra oss i Sverige. 
 
Sedan vill jag klaga, för det här är den tråkigaste november någonsin! 
 
Det känns som att vi har det jämngrått i ett halvår. 
 
Jag hade en fruktansvärt tråkig november 1992 också, men det var självvalt att bo på Island. Det här var troligen i september, men redan då var det grått och det här var skolan jag gick på. 
 
Man åkte buss rätt ut i ingenting i en halvtimme och det enda som fanns där var en kiosk som åtminstone sålde goda bullar. Här stod jag och var vindpinad. 
 
Idag har jag muntrats upp av en toapappershållare jag beställt som är oemotståndlig för fårägare! 
 
Ur dagboken 901110: Anja och jag gick till Åhléns och köpte godis. Vi såg Patrik Wallner, BAA-mannen och en bandspelare för 298:- med Absolute music 10-band i. Vi stod och lyssnade tills det kom två invandrare och frågade om de fick titta på bandspelaren. 
 
(Det här fattar jag inte ens själv, men jag vill minnas att mannen vars regplåt var BAA var någon jag tyckte var snygg.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

November är onekligen inte en så lustig månad så det ska bli skönt att gå i i december. Ännu skönare med jullov faktiskt.

En toahållare som gjord för dig!

Svar: Ja, december blir förhoppningsvis roligare och tre veckor ledigt blir fint, hoppas man får åka någonstans då. Jag kan ju inte köpa allt jag ser med får och höns på, men ibland måste jag! :-)
Ylva

2020-11-10 @ 21:02:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

November är verkligen den dydtraste månaden. Men det lät spännande att du bott på Island!

Svar: Så bakvänt av er att åka till Sverige i november, men jag förstår att ni vill träffa familjen! <3 Ja, Island var spännande, men det gick inte så bra för mig att bo i en liten fiskeby med 1800 invånare.
Ylva

Postat av: Ama de casa

November är inte alls nån dum månad nuförtiden... Men då valde jag ett annat land att flytta till ;-)

Men det är så coolt att du har bott på Island! I dubbel bemärkelse som det ser ut... ;-) Där kom suddfiltret på kameran fram också, ser jag :-D

Riktigt läcker toapappershållare!

Haha! Säkert var BAA-mannen en riktig hunk :-D

Svar: Det är ju självvalt att bo i Småland också, men ibland undrar jag vad jag gör här. November är inte människovärdig!
Ja, det var coolt på Island, men jag var en missanpassad artonåring som var ute och härjade på nätterna och umgicks med byns värsting som gjort inbrott på puben... Ja, som sagt, kamerorna på 90-talet...

Toahållaren är så rolig!

Jag tror aldrig ens att jag visste vad han hette egentligen, men jag och mina vänner hade några bilar vi höll koll på. :-)
Ylva

2020-11-11 @ 09:59:12
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vilken frihet ni har i Sverige.
Jag brukar ju alltid vara i Spanien i november, men istället sitter jag mer eller mindre instängd i Wales. Fast det kunde varit värre.
Sköt om dig!

Svar: Ja, jag är väldigt glad över friheten här, men ett normalt år hade jag hellre varit i Spanien i november. Wales verkar inte heller vara så trevligt på hösten/vintern. Ta hand om dig, du också!
Ylva

2020-11-11 @ 11:38:10
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Lisa

Håller med dig, november är inte så rolig. Grått mörkt och trist.
Vad häftigt att du bott på Island. Det är verkligen ett land jag skulle vilja åka till :)
Men åh vilken fin toapappershållare. Skulle själv vilja ha en sådan fast jag inte har får :)
Kram <3

Svar: Det är bedrövligt tråkigt i november, särskilt här i Sydsverige. Jag var utbytesstudent på Island men åkte hem efter ett halvår, det är ett jättefint land men tyvärr var jag där augusti-februari, den mörka tiden... Sedan åkte jag dit igen med mamma och pappa på sommaren. Man får (!) absolut köpa en fårrullehållare även om man inte har får. Kolla på varuhus1.se om du vill. :-) Kram!
Ylva

2020-11-11 @ 15:23:07
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: petra

Ja November är inte det roligaste månaden på året, galet mörkt o grått ,så söt toalettpappershållare:)

Svar: Synd att man inte kan vara någon annanstans i november! Visst är den fin! :-)
Ylva

2020-11-11 @ 18:58:38
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0