Kulturkullan

Vecka 48
 
* Läser: Eva av Peter Dickinson. Det här är en ungdomsbok från 1989 om en trettonårig tjej som vaknar upp i en chimpanskropp efter en bilolycka. Det låter jättekonstigt, men än så länge är den bra. 
 
 
 
 
 
 
* Lyssnar på: Lene Marlin på Tidal. Jag lyssnade mycket på den här norska sångerskans första album, men sedan har jag glömt bort henne lite. Hon är fortfarande bra. 
 
* Veckans klipp: katt lugnar orolig hund när ägarna är borta
https://www.youtube.com/watch?v=EFPTe9vOIkc
 
* Veckans händelse: Jag är besviken för först hade jag Mamma Mia - the party på Liseberg på lördag och sedan hade jag en show med Henrik Hjelt också på lördag i Göteborg, men allt är såklart inställt nu. 
 
Ur dagboken 901123: Gick och klippte mig. Än så länge är jag väldigt nöjd men jag kommer inte att kunna blåsa det likadant imorgon. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det låter som en väldigt annorlunda bok minst sagt. Själv hade jag nog låtit den stå kvar på hyllan...

Svar: Ärligt talat tog jag den som hemmajobb för att vi har den i klassuppsättning och jag tror att det finns mycket man kan diskutera i den.
Ylva

2020-11-23 @ 21:22:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Naaawww... Vilken omtänksam katt! :-)

Visst är det så! Man får aldrig till det lika bra som frissan. Eller kanske nu när det är Anders som klipper mig :-D

Svar: Supersnäll katt! Nu har jag en frisör som inte konstrar till det, så jag kan reda ut det själv oftast. Du får be Anders stajla ditt hår annars.
Ylva

2020-11-24 @ 09:55:34
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag förstår förresten din besvikelse över dom inställda grejerna, båda dom hade jag också velat se... DUMMA skitvirus!

Svar: De hade ändå coronaanpassat Hjelt för femtio personer men nu får det inte samlas fler än åtta. Hoppas att viruset är över snart så att jag får gå på allt som är flyttat till nästa år!
Ylva

2020-11-24 @ 09:57:06
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0