Mammografi

Vad svältfödd man (jag) är på att få prata när det blir en händelse att gå på mammografi. Egentligen hade jag inte behövt träffa någon annan än själva mammografen(!), men då har de inte räknat med mig som yrade runt och letade efter rätt avdelning...
 
På vägen hann jag träffa ett par trevliga snickare, eftersom jag gick in i en byggnad de håller på att bygga om, ett par sjuksköterskor som väntade på hissen med en man på bår, en kvinna i en reception på röntgen, och en annan kvinna som inte visste hur man skulle registrera sig när jag väl hade fattat. 
 
Ni kan ju inte gärna få se någon bild från mammografin, men här blir det något annat rundbulligt; bollgranen är på plats! Jag hade varit och småpratat med en trevlig kassör på systemet innan. 
 
Ur dagboken 901125: När festen slutade igår hängde jag med upp till Åsa. Vi satt och snackade i deras garage. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det blir inte så många spontana möten och samtal numera men som hundägare byter man alltid ett ord med andra man möter.

Svar: Ja, jag kanske får låna en hund, som de gjorde i Italien, tror jag det var, för att få gå ut när de satt instängda.
Ylva

2020-11-26 @ 06:31:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Härligt att få möjlighet att tala med lite människor utom familjen. Sist jag gjorde det var när jag var hos frissan för en månad sen:)
Bollgranen i ert centrum är så himla fin. Vi har bara vanliga granar.
Ha en fin torsdag kram <3

Svar: Jag är lite avundsjuk på maken som jobbar som vanligt och träffar sina kollegor. Jag älskar bollgranen! Det får bli en promenad dit någon kväll så att jag kan ta kort på den när man ser hur fint den lyser. Kram!
Ylva

2020-11-26 @ 08:30:27
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Kul att du fick lite social kontakt ändå :-) Bollgranen är så himla fin!

Garaget är ju också en plats där man kan umgås. Det gjorde vi under karantänen då vi öppnade en bar där. En bar för oss två, alltså :-D

Svar: Ja, även om man bara pratar om corona så känns det bra att få prata. Vi hade en del av makens 40-årsfest i traktorgaraget så bar i garaget är jag van vid. :-)
Ylva

2020-11-26 @ 09:55:35
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha, du hann med många samtal den stunden. Och säkert gladde du de också.

Svar: Ja, man får vara snabb när man är pratsugen! ;-) Killen på systemet var glad i alla fall.
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0