Nymålat

Så här såg det ut på skolan idag.
 
Synd att jag inte fick gå hem!
 
Om jag hade kommit senare hade jag inte fått komma in heller. Då får man jobba hemma. Det är ett pampigt trapphus, tycker jag, och det gick ganska fort att vänja sig vid de galna orangeröda väggarna när det var nybyggt. 
 
Ur dagboken 901111: Becker ringde och skulle ha tag i Lasse. -Är Lasse hemma? -Det vet jag inte. Jag ska titta efter. Jag hittade Lasse och han skulle svara. Några minuter senare kom han upp på mitt rum och svarade. Telefonen nere funkade inte. Konstigt med tanke på att jacket inte var i. 
 
(Det låter som om vi hade världens största hus, där vi gick omkring och letade efter varandra och det tog några minuter att vandra mellan telefonerna...)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag hoppas att du är hemma vid det här laget i alla fall ;-)

Svar: Jag kom på att jag har en nyckel till hissen bredvid. :-)
Ylva

2020-11-11 @ 21:16:02
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj... Hoppas att du inte blev inmålad i ett hörn...

Jag tycker det skulle ha varit konstigare om telefonen inte hade fungerat ifall nu jacket hade varit i ;-)
Lite bekvämare med mobiler, i alla fall om man har kommit ihåg att ladda dom :-D

Svar: Vi har nödutgång från bibblan i så fall. :-) Det hade varit riktigt spooky om telefonen funkat när jacket var ur! Jag laddar mobilen morgon och kväll fast det inte behövs, bäst att ha en rutin.
Ylva

2020-11-12 @ 09:45:57
URL: http://https://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Färgklickar livar upp !

Svar: Ja, skolans profilfärger är rött och grått och då är ju det här roligare än bara grått.
Ylva

2020-11-12 @ 10:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0