Torghandel

Nu har vi stränga råd här och ska helst inte träffa andra än dem vi bor ihop med. 
 
Vad gör Ljungbyborna då? Jo, då går vi på torghandel och träffas. 
 
Men jag skulle bara hit och gick därifrån sedan. 
 
De har så goda donuts med karamellflarn på. Därefter gick jag till ICA som också var fullt med folk, så det går inte så bra, detta med att inte gå i affärer... 
 
Ur dagboken 901107: Jag har vaknat mitt i natten av en ömmande böld, jag går mot min fiende med min finne som sköld. 
 
(Jag tror att det var min bror som gjorde en ny text till Ledinlåten En del av mitt hjärta.)
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vi beställer matvarorna för hemleverans så vi slipper i alla fall att trängas i mataffären. Alltid något.

Svar: Ja, det är klokt men vi har inte kommit till det stadiet än. Nu när jag får börja jobba hemma kommer jag inte att cykla förbi ICA varje dag, och jag ska verkligen försöka att handla lite mer så att jag inte behöver gå så ofta.
Ylva

2020-11-07 @ 22:29:28
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Som formen ser ut på den där donuten så skulle nästan jag ha kunnat baka den (men bara nästan). Fast då hade den inte varit god :-)

Haha! Poetiskt värre :-D

Svar: Tyckte du att det var en konstig form, så ser väl donuts ut för det mesta. Det hade varit en dålig idé om jag fått för mig att baka donuts... ;-)
Ylva

2020-11-08 @ 10:16:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Regeringen vill väl helst att alla i Sverige inte träffar andra än familjen men så länge som de bara råder folk och inte gör det som en lag kommer folk inte följa det.
Vad god den ser ut donuten. Sugen jag blev nu :)

Kram

Svar: Det är ju svårt att inte få träffa släktingar när man inte vet hur länge det här ska hålla på. Jag hör också om stackars tonårsföräldrar som håller sina barn hemma fast de är bjudna på fester. Donuten var jättegod! Kram!
Ylva

2020-11-08 @ 14:10:55
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

I USA (där jag sett dom flesta donutsen) så är dom alltid perfekt runda. Om det inte är den avlånga varianten, men då heter dom kanske inte donuts?

Svar: Avlånga donuts? Det vet jag inte vad det är, men de är säkert goda. :-)
Ylva

2020-11-09 @ 09:31:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Torghandel är iaf bättre än "inomhushandel" men även där gäller det ju att hålla avstånd..

Så, jag tycker du gjorde rätt som köpte dig en donut :)

Mataffärer besöker jag tidiga mornar eller sena kvällar då är det oftast ganska glest med folk

Svar: Ja, utomhus ska helst alla möten ske, men jag blir lite nervös av trängsel. Jag brukar handla på väg hem från jobbet strax efter tre, men nu när jag ska jobba hemma kan jag gå lite andra tider.
Ylva

2020-11-09 @ 18:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0