Tvärgator och stöttning av ungdomar

Idag hittade jag på projektet att gå på några tvärgator i centrum där jag inte brukar gå. 
 
Till exempel tvärgatan Tvärgatan där jag fick se en av tre, för mig nya, frisörer! En stad kan verkligen ha hur många frisörer och pizzerior som helst. Hoppas att min frisör inte ställer in imorgon för jag behöver verkligen klippas! 
 
Mindre logiskt än tvärgatan Tvärgatan är Järnvägsparken när vi inte längre har någon järnväg här. Jag brukar kalla den knarkparken för det brukar tyvärr samlas missbrukare i paviljongen. 
 
Idag fick jag korvleverans, från några små roliga tjejer som jag beställt av utanför ICA. Jag minns inte vad de samlade till, kanske en skolresa och jag hoppas att de snart ska kunna åka. Lindvalls är från Strömsnäsbruk och är det mest närproducerade här efter att Möllers, som vi nästan bor granne med, brann ned för några år sedan. 
 
Jag stöttar även grannkillens hockeylag som säljer kakor och godis från kakservice.se . Det är trevligt när de säljer ätbara saker och inte bara jultidningar nu för tiden. Nu klarar vi oss på korv och kolor ett tag i alla fall utan att behöva gå och handla. 
 
Ur dagboken 901109: När spottloskorna fryser till is innan de träffar marken kan man snacka om kallt, enligt Jocke. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag stöttar också om det är ärbara saker för då vet jag att det kommer till användning :D

Svar: Det känns bättre än att köpa saker man inte vill ha. När jag var liten bakade mamma till skolresor men köpte ofta tillbaka sitt eget för det var det som var godast...
Ylva

2020-11-09 @ 21:27:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Roligt namn på tvärgatan :-D I Sollentuna hade vi en återvändsgränd som hette Återvändsgränd. Också bra, men det hade varit ännu roligare ifall det varit en genomfartsled :-D
Oj vad med slangar! Såg goda ut :-)

Det var en bra definition av kyla :-D


Svar: Bra när saker heter vad de är. När jag och vännen åkte runt i Borås reagerade vi på att den smala gränden som var parallell med gatan där jag bodde 1997 heter Bredgatan! Det tänkte jag inte på då. :-) Lindvalls gör goa grejor. Jocke var kul och klok!
Ylva

2020-11-10 @ 09:57:42
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma

November är ingen rolig månad direkt... Då blir det mysigare i december när julen börjar närma sig <3

Svar: Ja, jag är en sådan som gillar snö, men det blir det nästan aldrig här nere. Men jul är mysigt! :-)
Ylva

2020-11-11 @ 15:00:08
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0