Att inte peta i ansiktet

Det här med att man inte ska peta sig i ansiktet; HUR är det tänkt att det ska gå till? Det kan inte bara vara jag som får svett, tårar och snor i ansiktet. Ska man bara låta det hända? 
 
Så här ser jag ut när jag har cyklat, det kanske inte riktigt syns men jag är fuktig i hela ansiktet (och har ett utspejsat hår). 
 
Och så här ser min cykel ut. Det har fastnat en mask i cykellåset! UUuhhh, vad äckligt! Jag låter den sitta kvar och hoppas att den trillar bort av sig själv. 
 
Ur dagboken 901022: Sista timmen gick jag till syster på undersökning. Jag är 172 cm och väger 55,9 kg. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag försöker faktiskt undvika det och tycker att lyckats bra. Värst är det om det kliar på nästan för då prövas självbehärskningen ;-)

Hoppas masken gav sig iväg frivilligt!

Svar: Kliar det på din nästa? ;-) Jag försöker också att undvika det såklart, men ibland är det omöjligt! Masken var kvar idag men hade torkat in så att jag vågade peta bort den med cykelnyckeln. Jag kan kroka metspö med levande mask, men den där kändes ovanligt läskig...
Ylva

2020-10-22 @ 21:03:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det är skitsvårt att inte peta sig i ansiktet! Håller med Znogge - näskliet är allra svårast.

Här måste vi använda mask, fast vi har en annan mask än en daggmask... ;-)

Oj! Det var på gränsen till underviktig det om jag ska tro den bmi-mätaren jag kollade med.




Svar: Jag får väl göra som en kompis som hade en dreglande hund och alltid hade med en handduk för att torka... Vi får väl se om det blir mask här också, ovanligt mycket smitta där jag bor. Nej, underviktig har jag aldrig varit men smal var jag en gång i tiden.
Ylva

2020-10-23 @ 10:23:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma

Totally agree! Det är verkligen jättesvårt att inte peta sig i ansiktet!

Svar: Ja, även om man har papper så petar man ju! Ibland torkar jag hela ansiktet i armvecket men det är ju även där jag hostar och nyser...
Ylva

2020-10-23 @ 16:19:47
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Gunilla

Fast... om man håller sig ren om händerna och inte tar i saker (mer än sin cykel när man cyklar..) då tror jag man kan peta på :)

Jag har plasthandskar på mig i gymet, för jag är rädd att glömma bort mig och pilla/klia i ansiktet, men men handskarna är jag hela tiden medveten.. :)

Svar: Ja, men det handlar inte bara om när jag cyklar. Jag provade plasthandskar på jobbet, men det var så obekvämt.
Ylva

2020-10-23 @ 16:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0