Fira födelsedag

Idag rensade vi ut fårhuset och lade in nytt spån så att det ska bli torrt och skönt för fåren i vinter. 
 
Det har regnat nästan hela dagen men en liten stund tittade solen fram. 
 
Egentligen ska man inte gå ut och äta nu när smittspridningen ökar här, men jag tänker att det som är tillåtet får man göra och restaurangerna behöver gäster. Jag var ute med ett gäng på restaurang Peking och firade en kompis som fyller år och tog en ryggbiff på planka, jättegott! 
 
Ur dagboken 901010: Jag gjorde den godaste köttfärssås jag nånsin gjort. Den blev nog bättre för att jag stekte löken i Bregott. Emma var här. Luffarschack och skitgubbe som i gamla tider. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det är väl upp till en att göra som man vill. Själv undviker jag dock att äta på restaurang men det är så olika vad man känner sig trygg med.

Svar: Jag får lite dåligt samvete för jag vill inte smitta maken som hade astma när han var liten och fortfarande har lite andningsproblem, men det känns som att det är större risk att jag blir smittad på skolan än på en restaurang där de är noga med avstånd...
Ylva

2020-10-10 @ 22:56:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag resonerar också som så att vi måste stötta näringsidkarna i dessa tider och dit hör ju restaurangerna. Vi äter ju dessutom så gott som alltid utomhus.
Här firar vi födelsedag idag :-)

Bregott är toppenbra! Vi kostar alltid på oss det trots att det är dyrare. Inte så konstigt när det ska fraktas långt.

Svar: Ja, hos er behövs ju verkligen restaurangerna! Här diskuterar de om att förlänga tillstånd för att servera alkohol utomhus, så det blir kanske infravärme och utesittning i vinter. Bregott är det godaste att ha på smörgås, men jag brukar inte steka i det. Undrar om flytsmöret hade kommit till Hedemora 1990. :-)
Ylva

2020-10-11 @ 10:47:41
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad mysigt för fåren :)
Jag tycker man kan gå ut och äta för restaurangerna har hög säkerhet när det gäller smittan :)

Kram <3

Svar: Ja, jag tycker att man får riskbedöma själv och om det är för många inne på en pub till exempel får man gå vidare. Det var nästan bara vårt sällskap på restaurangen så det gick fint. :-) Kram!
Ylva

2020-10-11 @ 12:52:32
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Hilma

Vad skönt att få det städat och rensat hos fåren <3

Svar: Ja, det behövs, för snart blir det för kallt för dem att vara ute.
Ylva

2020-10-11 @ 14:24:25
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Gunilla

Fåren ska ju också ha uppgradering ibland :)

Svar: Ja, precis! Särskilt inför vintern. :-)
Ylva

2020-10-12 @ 13:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0