Guldklimp

Ikväll var det ett ovanligt sken, eller också var det jag som gick ut i exakt rätt tidpunkt för att se det. 
 
Till vänster är stadens enda höghus Garvaren, som till vardags är grått, men vad är det för guldklimp till höger?
 
Jag cyklade närmare och konstaterade att det var Willysskylten. Jaha, då har vi inte fått något nytt guldklätt tak. 
 
Jag har haft mina spexiga stjärntajts med matchande tröja (och stickad kjol för att det inte ska se ut som en pyjamas alldeles) men stör mig på att de är så korta. Jag köpte storlek 48-50 fast jag normalt sett har kanske 44, för att jag tycker så illa om byxor som inte går att dra upp ordentligt. Bara för att man är tjock kanske man inte är kort, jag är 174 cm lång och vill att långbyxor ska nå ned till fötterna! Nu räckte de knappt ned i kängorna.
 
Ur dagboken 901015: Jobbigt att komma tillbaka till skolan igen. Fast Marit och jag har haft det rätt kul. Vi skrattar och skriker. 

Kommentarer
Postat av: Sju årstider

Haha vad synd att det inte var ett guldtak!

Svar: Ja, det hade varit uppfriskande med guldtak på Burger King eller Lidl, haha...
Ylva

2020-10-15 @ 21:19:56
URL: http://sjuarstider.blogg.se
Postat av: Znogge

Men du är väl inte tjock? Vissa kläder har helt enkelt märkliga storlekar. Jag tycker snarare att benen brukar vara för långa...

Svar: Tack! Mitt BMI är osunt, men jag tycker för mycket om fett och socker för att orka göra något åt det. Tajts borde finnas i olika längd och bredd, på samma sätt som jeans.
Ylva

2020-10-15 @ 21:27:15
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Ibland ger ljuset oerhört fascinerande effekter. Trevligt med både ett guldhus och ett guldtak. Ja, åtminstone för en stund :-)
Håller med Znogge - du är inte alls tjock!

Skratta är ju kul, men skrik är rätt jobbigt... Spanjorer har en förmåga att prata väldigt högt i stora grupper och alla pratar i mun på varandra. Det är väl därför dom pratar så högt, kan tro :-)

Svar: Ett guldtak hade verkligen piggat upp! Idag stod det i tidningen att de kanske ska bygga på ett par våningar på en del av höghuset, det kanske blir med guldtak då. :-) Jag är överviktig, men tycker att det är viktigare att äta gott än att vara smal och då blir det så. Ja, spanjorer pratar högt och kan låta aggressiva fast de inte är det.
Ylva

2020-10-16 @ 10:33:44
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

allt är inte guld som glimmar :)

Svar: Nej, men det hade varit roligt om de lagt guldtak på Burger King som ligger där. :-)
Ylva

2020-10-16 @ 19:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0