Höst- och vinterpynt

Nu är det bestämt att det blir distansundervisning året ut på gymnasiet här, jag får se om jag kan jobba hemma lite för det känns oerhört långsamt att sitta på ett stängt skolbibliotek. 
 
De har redan satt upp lampor i träden utanför Willys, så man får se det som höstpynt. 
 
Jag var hemma hos en kompis som har en hel musfamilj som brukar bo i sängen på vintern. 
 
Ur dagboken 901027: Vi har haft inspelningsdag. Hothouse Flowers, Christians, Mission, Magnum, Phil Collins, Hunters & Collectors. Fem band, fyra till Marit och ett till Åsa.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Då hoppas jag att du kan jobba hemifrån en del i alla fall. Kan tänka mig att det hade varit att föredra.

Svar: Jag hoppas på en dag i veckan åtminstone, att vi som jobbar där kan dela upp det lite.
Ylva

2020-10-27 @ 21:58:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men jösses, hur tänkte dom där? Ska du verkligen behöva sitta på bibblan när det är stängt? Lite som vår karantän var, kan jag tycka...

Söt musfamilj :-)

Åh! Hothouse Flowers hade jag glömt bort. Dom lyssnade även jag på på den tiden.

Svar: Jag tycker att det är märkligt när de rekommenderar att man ska jobba hemma om man kan. Inte för att jag kan sköta bibblan så bra hemifrån, men jag kan ju inte ge så mycket service när det inte får komma dit någon heller... Hothouse flowers var bra, men försvann efter en skiva tror jag.
Ylva

2020-10-28 @ 09:44:37
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Det är samma med min sons skola ( Stockholms universitet) han jobbar hemma fram till jul till att börja med men det blir nog längre.
Hoppas du kan jobba hemifrån annars kommer dagarna gå väldigt långsamma.
Men gud så söta möss! <3
Kram

Svar: Jag hoppas att skolan kan öppna före jul, för många elever har svårt att plugga hemma, men vintern kommer nog att göra att många smittas när vi måste vara inomhus. Hoppas att det går bra för din son. Visst är de söta! Kram!
Ylva

2020-10-28 @ 10:19:47
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Oj, är det så allvarligt i Sverige igen med smittan.
Kan inte var roligt att sitta på ett stängt bibliotek, bättre jobba hemifrån om man kan.
Lite ljus behövs i mörkret!

Svar: I Skåne har de fått stränga restriktioner och det kanske kommer här i Kronoberg också. De rekommenderar att de som kan ska jobba hemifrån så jag hoppas på det, åtminstone någon dag i veckan.
Ylva

2020-10-28 @ 13:24:42
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Ja, men alltså jobba hemma som bibliotikare..skall du ta med alla böcker hem ? äh skoja bara... såklart tråkigt att det är som det är, men säkerheten framförallt

Svar: Jag kan mejla och lite annat hemifrån, sitta och läsa på jobbet men det kan jag ju lika gärna göra hemma. Det är otäckt att smittan sprids snabbt här i länet så det är klokt att stänga.
Ylva

2020-10-28 @ 18:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0