Mirakelkur

Jag har tillfrisknat mirakulöst fort, men stannar hemma från jobbet de 48 timmarna efteråt som man ska. 
 
För första gången i mitt liv har jag köpt ingefära! Jag tycker att det är jätteäckligt, men det är många som tipsar om det mot förkylning. Mina bästa tips är Esberitox, vitlök och vila.
 
Om ni ändå vill prova ingefära hittade jag det här receptet som jag nästan följde (jag tog citronsaft från flaska) skrivet av min gamla klasskompis Maria K Broman. Vi gick presslinjen på folkhögskolan i Stöllet 95-96 och det har gått bra för henne. 
https://mittkok.expressen.se/artikel/huskur-sa-gor-du-te-som-haller-dig-frisk-fran-forkylning/
 
Jag är inte så mycket för delikatesser, utan gillar vanlig Oboy, men har köpt en god saltkaramellvarmchoklad (nytt ord) på Lilla Skafferiet som är en mysig butik här. Betydligt godare än ingefära, kan jag säga! Det är dyrt med 119 kr för ca tolv koppar, men den skulle prövas. 
 
Den här vackra röda busken såg jag på dagens promenad. 
 
Här är en lustig häck som är gul men röd ovanpå. 
 
Ur dagboken 901023: Ganska smärtfri dag eftersom vi hade friluftsdag efter lunch. Nej, förresten. Jag fick terribly fruktansvärt ont i fötterna. Bosse Bergström förbjöd oss att stanna och fika hos Marit för det skulle ta för lång tid. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Många intar ingefära på ett eller annat sätt men för min del förekommer det bara när jag äter pepparkakor :D

God fredag!

Svar: Samma här! Nu har jag druckit nog av den där lilla ingefärabiten som kostade 1,54 kr och slängde det sista för det gick inte att riva den mer. God lördag!
Ylva

2020-10-23 @ 18:35:55
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad skönt att du blev frisk så fort :)
Gillar inte heller ingefära men det ska ju vara rena mirakelmedicinen mot förkylning :)
Vilken vacker buske. Undrar vad det är för något :)
Kram

Svar: Jag hade inte tid att vara sjuk. :-) Jag googlade ingefära och förkylning och väljer att lita på en läkare som inte tror på det, haha... Ingen aning om vad det är för buske, men jag gillar röda blad. Kram!
Ylva

2020-10-24 @ 12:51:36
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Skönt att du frisknat till.
Jag älskar ingefära, gärna torkad.
Salty Caramel Drinking Chocolate, låter gott. Min favoritglass är salted caramel.
Trevlig helg!

Svar: Ingefära är bara gott i pepparkakor, men bra för dig som tycker om det. Salted caramel och över huvud taget kola är min favoritsmak. I England är min favoritglass honeycomb. Ha det bra!
Ylva

2020-10-24 @ 14:51:56
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag gillar ingefära men har det bara i mat, inga shotar eller så.
Jättefina buskar, speciellt den röda :-)

Terribly fruktansvärt ont i fötterna lät inte smärtfritt direkt...

Svar: Det är hemskt med ingefära i mat, bara pepparkakor är gott! Det var en mystisk smärtfrihet, ja...
Ylva

2020-10-25 @ 10:25:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Martin

På A svarar jag Notstigen, på B kan jag inte, men gissar att det är mellan Notstigen och din gata.

Svar: Här vet jag inte vad gatorna heter men jag gissar på den som ligger högst upp på Ekebackenområdet och Gästgivaregatan.
Ylva

2020-10-26 @ 23:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0