På kyrkogården

Några dagar före allhelgona är det helt mörkt på kyrkogården. 
 
Det här ser spöklikt ut men eftersom klockan bara var runt halv sex vågade jag gå in på kyrkogården.
 
Så här ser det ut inne på kyrkogården. 
 
Runt själva kyrkan är det upplyst. 
 
Här är en gravhög som ligger bredvid Markuskyrkan (som inte har någon kyrkogård annars). 
 
Vattentornet är fint upplyst och här tyckte jag att det var gulligt med paret som går mitt i vägen och håller varandra i händerna. 
 
Ur dagboken 901028: Vaknade kvart i tolv av att telefonen ringde. Svarade inte men fick veta senare att det var Beda. -Hejsan, varför är jag ensam i Ludvika? hade han sagt. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det har verkligen blivit mörkt på kvällarna nu. Själv är jag tveksam om jag hade besökt kyrkogården efter mörkrets inbrott. Inte för osaliga andar eller annat men i stora staden kan kyrkogårdarna bli ett tillhåll.

Svar: Det är så tråkigt att det har blivit så på kyrkogårdar som ju ska vara en fridfull plats där man ska minnas de döda. Här känns det fortfarande tryggt och bredvid den där stenmuren ligger akuten annars...
Ylva

2020-10-28 @ 22:06:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj! Är det så mörkt hos er redan vid den tiden? Men jag gissar att det kommer att bli LJUSare när det väl blir allhelgona.

Beda var alltså en han? Min farmor hette Beda... Du var väldigt duktig på att sova på den tiden :-D

Svar: Ja, med vintertiden så... Beda heter Anders (det här har jag berättat förut, men du verkar ha glömt) och när jag frågade min bror varför han kallades Beda sa han att han ser ut att heta det. :-) Ja, jag var väldigt bra på att sova när jag var tonåring!
Ylva

2020-10-29 @ 10:14:34
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Ojsan. Jo, det hade jag glömt. Minnet är lite teflonartat nuförtiden, så det är inte helt osannolikt att frågan kommer upp igen ifall Beda-Anders dyker upp fler gånger :-D
Och apropå konstiga namn... Har jag berättat om Anders jobbarkompis som... Jo. Det har jag nog gjort va? ;-)

Svar: Haha! Du får gärna fråga igen. Du som har så många läsare och följer många kan inte behöva minnas allt du kommenterar. Undrar vad Anders jobbarkompis hette. ;-)
Ylva

2020-10-30 @ 09:46:13
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0