Sextonårsdag

Idag är det sexton år sedan vi förlovade oss i Madrid, men vi gör inget särskilt idag förutom att jag har köpt rosor. 
 
Vi fick så mycket mat hos våra danska vänner igår så jag var inte hungrig förrän vid tolvtiden idag. De bjöd på fläskesteg med brune kartoffler, som är karamelliserad potatis, trattkantarellsås och sallad och till efterätt fick vi lemoncurdpaj. Väldigt gott!
 
Ur dagboken 901018: Bäst av allt var att Åsa och jag hoppade in i högstadiets skolvolleylag. Jag spelade med Marcus. Så himla roligt. Han ville smascha hela tiden. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till er båda! Vilken delikat middag :D

Svar: Tack! Ja, vi fick en fin middag dagen före sextonårsdagen i stället.
Ylva

2020-10-18 @ 20:16:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till er! Fläskstek åt jag häromsistens och det är ju jättegott. Era tillbehör lät väldigt goda också, riktigt så lyxig mat fick inte jag :-)

Vilken ära att få spela i skollaget! Och med Marcus och allt :-)


Svar: Tack! Jag köper inte danskt kött men blir gärna bjuden på det hos danskarna. :-) Det är ju närproducerat för dem. Ibland köper de gris av en uppfödare de känner, som har 20 000 grisar! Ja, det var en stor händelse för mig att spela volleyboll med Marcus, även fast jag mest tänkte på Magnus vid den tiden. :-)
Ylva

2020-10-19 @ 09:49:39
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0