Sugrör

Jag tyckte att jag var finurlig som köpte sugrör i metall. 
 
Jag stoppade två i min ryggsäck, så att jag har dem med mig när jag behöver sugrör. 
 
Idag testade jag dem på Max där jag köpte en lyxshake espresso caramel utan kaffe, för deras papperssugrör är värdelösa! De här är lite smala och blir väldigt kalla att hålla i, så det kommer att funka bättre på sommaren. Finns det några tjockare sugrör som man kan återanvända? Jag har haft sugrör i hård plast som man kunde diska, men de var mest roliga för att det var skruvar på och kanske inte så tjocka. 
 
Ur dagboken 901008: Tina berättade att någon hade spytt i en gitarr i skolan idag. Spyor vi minns... Jocke kom hit med Hunters LP:n. Nu är det Kära farmor. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Spontant känner jag att sugrör i metall inte känns så tilltalande men samtidigt så är besticken i metall. Du får spara dem till sommaren :D

Svar: Jag har inga problem att stoppa sugrören i munnen, men tänker på en kompis som får panik av glasspinnar och liknande träbestick...
Ylva

2020-10-08 @ 21:39:03
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hur sjutton diskar man dom? Finns inte så smala diskborstar tror jag...

Det var väl inte särskilt omtänksamt att spy i en gitarr kan jag tycka.

Svar: Om du tittar på den översta bilden så ser du en liten medföljande diskborste. :-) Det är ju jätteäckligt att spy i en gitarr, och varför?!
Ylva

2020-10-09 @ 10:24:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Jag visste inte ens att det fanns sugrör i metall 😁

Postat av: Ami

Jag visste inte ens att det fanns sugrör i metall 😁

Svar: Jo, efter att jag köpt dem på Clas Ohlson har jag sett dem även på Biltema. :-)
Ylva

Postat av: Hilma

Svårt att säga om jag skulle vilja ha såna haha!

Svar: Jag kanske inte sålde in dem så jättebra... ;-)
Ylva

2020-10-09 @ 14:04:51
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Lisa

Visste inte att det fanns sugrör i metall men idén är ju bra rent miljömässigt.
Älskar Max lyxshakar. Nu blev jag verkligen riktigt sugen haha

Kram <3

Svar: Säg till om du får veta någonstans där man kan köpa tjockare sugrör. :-) Lyxshakarna är jättegoda och jag hade rabattkupong. Kram!
Ylva

2020-10-09 @ 14:14:46
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Haha! Den diskborsten var så smal så jag såg den inte. Men nu kollade jag noga - smart!

Svar: Visst är det en väldigt liten borste, men den funkar! Jag kanske kan diska något annat med den, ska fundera på vad. :-)
Ylva

2020-10-10 @ 10:55:51
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0