Älmhults handelsplats

Väninnan har gjort mig en tjänst och idag fick hon köra mig till Älmhult som tack... Hehe, jag ville bjuda henne på fika och föreslog en liten tur med museibesök. Om ni vill se fikat kan ni kolla här: 
https://www.facebook.com/yfronten
 
På Älmhults handelsplats har de för tillfället Microsculpture inlånad från Naturhistoriska riksmuséet i Stockholm. 
 
Det är en serie foton på förstorade insekter. 
 
Det var riktigt häftigt och lite läskigt att se inskterna så nära! 
 
När man är på handelsplatsen hamnar man lätt på IKEA. Vi klarade oss genom nästan hela varuhuset utan att handla, men nästan framme vid kassorna hittade hon en ljusstake och jag ett fat på Fyndet. Julsaker var vi inte sugna på! 
 
Ur dagboken 900930: Klockan sex var det möte hos Emma. Becker hade lite avslappningsövningar. Emma kunde inte låta bli att skratta så hon fick gå ut. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Insekter ser onekligen speciella ut i närbild. När det gäller julsaker så säger jag ner tack ett bra tag till!

Svar: Jag brukar säga att jag inte behöver mer julpynt och sedan ändå köpa någon fin kula eller så, vi får se hur det går i år...
Ylva

2020-09-30 @ 21:23:16
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Det är allt en himla tur att insekter (vanligtvis) är väldigt små. Skulle vara läskigt om dom flög omkring i monsterstorlek... Fast dom är rätt vackra ändå mitt i sin äcklighet :-)

Avslappningsövningar kan vara nog så underhållande ;-)

Svar: Det hade varit väldigt jobbigt om de flugit runt i tvåmetersstorlek! Haha, ja, det var inte alltid lätt för vår volleytränare att hålla ordning på damlaget. :-)
Ylva

2020-10-01 @ 09:13:45
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilken mysig dag :)
Intressant utställning.
Vad tidigt dom börjar med julpynt nu för tiden. Har inte ens fattat riktigt att det är höst :)

Kram

Svar: Ja, det var fint med en liten utflykt. Nej, man vill ju hålla kvar sommaren så länge som möjligt. Kram!
Ylva

2020-10-01 @ 12:29:46
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0