Cykeltur

Jag har glömt bort ljungblomningen igen. 
 
Vi bor nära ett gravfält som jag cyklar förbi ibland. 
 
Det är så fint med de ljungtäckta kullarna. 
 
Idag träffade jag en nyfiken häst som jag fick klappa på mulen. 
 
Sedan glömde jag visst att stänga av kameran och tog kort på ett svävande vattenkar! 
 
Ur dagboken 900917: På lunchen satt jag och Marit vid ett tomt sexmannabord. Sen kom Anna och Mimmi och efter dem två grabbar. Den ene är skitsnygg. Synd bara att han har en jacka som det står Bad Michael Jackson på. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Visst är det vackert när ljungen blommar. Den lilla familjens tomt är naturtomt och det finns massor med ljung vilket jag gillar.

Svar: Åh, vad härligt att ha ljung på tomten! Mina morföräldrar hade en fin trädgård med tallar och blåbärsris.
Ylva

2020-09-17 @ 21:14:18
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Ljungen är fin, men hästen är ännu finare :-) Anders är expert på att ta oavsiktliga bilder, men jag förstår honom eftersom han oftast fotar med telefonen. Där kommer man ju åt alla knappar och appar hur lätt som helst. Jag ringde till Ami från Wien en gång, eller rättare sagt, min handväska ringde till henne. Vi var lika frågande båda två när hon ringde upp och undrade om vi råkat ut för nåt eller så :-) Från senaste trippen finns förresten några bilder som Anders har tagit genom bröstfickan på skjortan :-D

Haha! Synd på jackan där... Fast om ni satt vid det där sexmannabordet från början så vill jag faktiskt påstå att det inte var tomt ;-)

Svar: Jag brukar ändå vara ganska noga med att stänga av olika funktioner, men jag blev lite distraherad där hos hästen när det kom en bil och min cykel kanske stod i vägen... Ja, där förminskade jag oss lite i onödan. :-)
Ylva

2020-09-18 @ 09:20:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad fint det var med ljungen. Spännande med ett gravfält. Vet man vilka som ligger där?
Vilken söt häst. <3
Haha det ser verkligen ut som om vattentanken svävar :)
Kram <3

Svar: Oj, nu var det länge sedan jag läste informationsskylten, men det är ett stort gravfält. Vi har många gravfält häromkring för det har bott människor länge här vid ån Lagan. Kram!
Ylva

2020-09-18 @ 11:39:22
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Hilma Eklund

Vilka härliga bilder! ❤️

Svar: Tack, det var en fin cykeltur!
Ylva

2020-09-18 @ 16:03:01
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0