Hos läkaren

Idag tyckte jag att läkaren jag skulle till var lite dum i huvudet... Jag hade bokat tid på nätet för att jag ville att de skulle titta lite till på mina öron eftersom jag fortfarande hör dåligt efter en förkylning. När han ringde för att reda ut vart jag skulle gå sa jag att han får skrika åt mig eftersom jag hör dåligt. -Är det mobilen? Jag har headset, det brukar funka. -NEJ! Jag hör ju inte, det är det som är problemet! 
 
De bedömde mig som en infektionsrisk så jag fick gå genom coronatältet först. 
 
Jag har förstorade halsmandlar och trumhinnorna drar inte ihop sig som de ska och om det inte har blivit bättre om sex veckor ska jag träffa en öronläkare. Annars är jag frisk och det är skönt att inte ha ont i halsen längre. 
 
Ur dagboken 900914: Jag satt och spelade in Hooters till Marits födelsedag. Då ringde hon såklart så jag var tvungen att stoppa inspelningen. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Då hoppas jag att det ska ordna till sig utan besvär!

Svar: Tack! Det hoppas verkligen jag också! Det här är ju jobbigt.
Ylva

2020-09-14 @ 20:58:32
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jättejobbigt med öronen och hörseln, men skönt att du är frisk i övrigt.
Hoppas öronen ordnar till sig av sig själva, men jag kan tycka att 6 veckor är en lång väntetid. Fast jag är ju ingen doktor...

Lite taskigt av Marit att sabba på det där viset ;-)

Svar: Jag är van att höra dåligt, men nu är det jobbigt när det är på båda öronen. Ja, dåligt av Marit att ringa mitt i sin överraskning! :-)
Ylva

2020-09-15 @ 09:44:46
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad jobbigt att du fortfarande inte hör. Hoppas du får någon hjälp av öronläkaren och att det inte tar sådan tid innan du får komma dit. Håller med dig om att läkaren var lite korkad haha.

Ha en fin tisdag kram <3

Svar: Just en läkare borde väl kunna tänka på det, om man bokat tid för öronen!... Ja, snart får det ta och gå över. Kram!
Ylva

2020-09-15 @ 11:35:48
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Jobbigt med hörseln, men då vet du orsak iaf, hoppas det snart rätar till sig !

Svar: Det är skönt att veta att det inte är något allvarligt, men hade ju varit fint om det gått över fort!
Ylva

2020-09-15 @ 18:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0