Konsert med TRE

Det är inte riktigt sant att all kultur är inställd och igår fick jag gå på en liten konsert. 
Gruppen TRE spelade på Lokal 16 här i Ljungby. De är tre personer och deras förnamn börjar på T, R och E. 
 
De spelar folkmusik, ibland med egna texter, och det är väldigt vackert! 
 
Ur dagboken 900920: Sen träning direkt. Den är tyvärr förskjuten till 20.30-22.30 och det är skiktjobbigt. Tina sa att Marcus hade berättat om när han gick i sömnen. Han hade gått och tittat i grannens brevlåda. Pinsamt. 
 
Jag fattar inte hur vi orkade träna volleyboll så sent, eller rättare sagt fattar jag inte hur vi orkade gå till skolan dagen efter! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilket fyndigt namn! Kul att det finns lite kultur där ute fortfarande.

Jösses vilka sena träningstider! Kollade med Anders som tränade basket i ungdomen och det senaste var 20 - 22 på torsdagar på Eddahallen. Det som fascinerar mig är att han minns det såhär direkt utan att ha en dagbok :-)

Svar: Jag läste om någon amerikansk tidning, tror jag det var, som hyllade Tegnell och kallade honom den femte ABBA-medlemmen. Då får de heta ABABA! :-) Otroligt att Anders minns det! Jag minns att vi tränade 20-22 men inte att tiden blev förskjuten.
Ylva

2020-09-21 @ 09:53:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Det går ju att arrangera, men det är väl svårt för dom som har sin inkomst genom detta att få det att gåihop

Låter som ni hade en trevlig kväll :)

Svar: Föreningen får förlustbidrag, men artisterna har nog svårt att få lön. Det var så mysigt att få gå på konsert!
Ylva

2020-09-21 @ 15:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0