Lästid

Tyvärr har jag tappat koncentrationsförmågan så att jag inte kan ligga och läsa en hel dag som jag gjorde förr, men nu när jag är sjuk har jag hunnit läsa en hel del. Jag lägger mobilen i ett annat rum och bestämmer att jag ska läsa i en timme i streck ibland. 
 
Det är tur att det finns bra böcker! 
 
Ur dagboken 900911: Idag fyller Mauro 28. Jag är fortfarande sjuk. Mamma och Maggan kom och frågade hur jag mådde. Jag sa att jag nog kan gå till skolan imorgon men det tyckte inte de. Jag ser så lummig ut på ögonen. 
 
Mauro Scocco fyllde 28, alltså 58 idag. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag är helt off när det kommer till läsning... Kanske återkommer läslusten när det blir lite svalare igen :-)

Jamen grattis till Mauro då, om än en dag för sent :-D

Svar: Läsning är verkligen min räddning nu när all kultur i övrigt nästan är inställd! När resten av världen associerar elfte september med tvillingtornen tänker jag på Mauro.
Ylva

2020-09-12 @ 09:13:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Tråkigt! Själv kan jag läsa när som helst och länge.

Svar: Jag avundas dig! Mobilen har fått mig att tappa koncentrationen men när jag läste litteraturvetenskap år 2000 kunde jag läsa hela dagarna.
Ylva

2020-09-12 @ 11:01:50
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag väljer att associera 11/9 som varandes den dagen vi 2006 "landade" med bilen i garaget och flyttade in i vår lägenhet på riktigt :-)

Svar: Ja, det var ju ett bra datum att minnas! Grattis på fjortonårsdagen i efterskott!
Ylva

2020-09-13 @ 09:34:32
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0