Mässa och Claskalas

Jag har hittat några fördelar med bokmässan på webben. 
 
Jag kan ligga i sängen och äta godis och slipper skoskav. Här är min favoritförfattare Majgull Axelsson som av oklar anledning viftar med en solfjäder. 
 
Jag kan ta en paus och cykla till Clas Ohlson (där en bekant jobbar och gav mig en kod med 25% rabatt) och till Citygross som har godis för 4,95 kr/hg denna vecka, möjligen för att det är lösgodisets dag idag, så att jag kunde fylla på förrådet. 
 
Maken skickade kort på fåren som rymt från sin hage och in i trädgården för att de vet att det finns äpplen där. Det gör inte så mycket, för de går hem själva efter ett tag, men först var det en framme och nosade honom i örat när han höll på med något nere på marken. 
 
Ur dagboken 900926: På idrotten var jag förkyld så jag gick ut och gick. Gick till Hemköp och till högstadiet. Jag kände mig inte hemma där längre. De skriker och slåss där inne. En stöddig åtta slog mig på armen när jag gick förbi. 
 
Så lämpligt att vara förkyld bara på idrotten... Högstadiet ligger vägg i vägg och Hemköp femhundra meter bort. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Finns fördelar med allt om man tänker efter!

Svar: Jag saknar att se kändisar live, men på ett sätt kommer man dem ju närmare så här, får sitta på första parkett och kan höra allt. På mässan brukar jag inte ens försöka höra vad de säger från små scener mitt i smeten...
Ylva

2020-09-26 @ 21:05:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Perfekt med en rabattkod på Clas O! Fast då krävs det ju också att man har en Clas O i närheten... ;-)
Mysigt med en puss på örat av ett får :-)

Haha! Du verkade smita en hel del från gympan :-)

Svar: Bekanten jobbar på urbutiken i Insjön och har koll på att det finns en Clas hos oss. :-) Det är gulligt när de pussar en i örat, men man blir lite förvånad om man plötsligt märker att man har en fårnos där. :-) Det är så konstigt för jag minns mig som städad och att jag aldrig kunde skolka eftersom mina föräldrar jobbade på skolan, men nu ser jag att jag smet ibland och särskilt från idrotten, ja...
Ylva

2020-09-27 @ 09:09:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Gissa om jag blev sugen på smågodis nu! Fast jag har i alla fall en påse bilar som jag tänker smaska på under dagens biltur, det passar ju perfekt!

Svar: Har du fått tag i bilar, det är ju gott! Läkerol också, som är mer godis än halstablett. :-)
Ylva

2020-09-27 @ 09:10:20
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilka busiga får. Bra att dom traskar hem sen. Vad söta dom är :)
Vad perfekt att ha en rabattkod på Clas Ohlson. Där hittar man alltid något användbart :)

Kram

Svar: Ja, de är lite busiga ibland. De har mycket grejor på Clas Ohlson och jag behöver nog inte handla på Ikea nu fast jag nog ska dit på onsdag. :-) Kram!
Ylva

2020-09-27 @ 12:34:40
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Hilma

Nej men vilka bus-får haha! Så fina <3

Svar: Ja, det är särskilt en som brukar rymma och då följer de andra med...
Ylva

2020-09-27 @ 16:02:14
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0